Volledig scherm
© Facebookpagina Grolsch

Kritiek op Grolsch over lollige reclame Yuri Van Gelder

ENSCHEDE - Yuri van Gelder is mikpunt van spot en leedvermaak op internet. De Lord of the Drinks heeft het zwaar. Biermerk Grolsch probeert leuk mee te doen maar krijgt ook bergen kritiek over zich heen.

Met twee ringen maakt Grolsch op Facebook reclame voor Radler 0.0%: 'Voor als je wat langer wilt blijven hangen.' Het biermerk kreeg veel 'hahaha'-reacties maar ook boze mensen die zeggen geen druppel meer te drinken van het merk.

Reacties
Via Facebook laten veel mensen hun boze reactie achter. „RESPECTLOOS GROLSCH! Damn jullie maatschappelijke standpunt is nog smeriger dan jullie bier. Over de rug van iemand anders jezelf proberen te verheerlijken. Waar haal je het lef vandaan?'' reageert Jim Leeuw. 

Gerrit Roelof de Graaf: „Interessante social media strategie van Grolsch: schaamteloos debiele grapjes maken over een publiek persoon en niet meer reageren als er kritische reacties komen. Grolsch is best lekker, maar probleemloos in te ruilen voor Hertog Jan.''

Bert Tielemans: „Sneu van @grolsch! Willen scoren over de rug van een prachtige sporter die waarschijnlijk de mentale druk niet meer aankon. Zo'n trieste case uitbuiten voor commercieel succes vind ik echt een tegenvaller van een mooi en groot bedrijf! Ik laat Grolsch voorlopig staan!''

Reactie Grolsch
„Eh, waarom wij het hebben gepost? Eh, ja dat kwam vanochtend bij ons op. Het is een mooie fit met ons product 0.0% Radler", zegt marketing-manager Jaap Sühre van Grolsch. „We wilden er snel op inhaken. Het is niet op de persoon gespeeld."

'Geen naam genoemd'
„We hebben bewust de naam van de heer Van Gelder niet genoemd. Nee, we weten niet waarom de heer Van Gelder is weggestuurd. We begrijpen dat hij nog met een verklaring komt. Deze post is gewoon een knipoog.''

Grolsch laat de post op Facebook staan ondanks de kritiek en de vele mensen die hem smakeloos vinden. „De meerderheid vindt hem leuk. We krijgen ook positieve reacties,'' zegt Sühre.

Achterhoek