'Warenhuis Topshelf Arnhem
juist in groeispurt'

ARNHEM -  De aangekondigde sluiting van warenhuis Topshelf in Nijmegen per 31 augustus heeft geen gevolgen voor de vestiging in Arnhem. De winkel aan het Johnny van Doornplein in Arnhem blijft gewoon open.

 ,,We zitten de laatste twee maanden in Arnhem in een groeispurt, die een steeds constanter karakter heeft", zegt eigenaresse en topvrouw Inge van Kemenade. 

Volledig scherm
In de oude vestiging van V&D in het Arnhemse centrum is nu Topshelf gevestigd. foto rolf hensel IPTCBron ROH topshelf exterieur Arnhem © ROLF HENSEL
Volledig scherm
Inge van Kemenade schikt de bonbons op de etagère in de Topshelf in Arnhem. © ROLF HENSEL
Volledig scherm
Inge van Kemenade aan de slag in de Topshelfvestiging in Arnhem. © ROLF HENSEL
Volledig scherm
Sfeervol beeld van een Arnhemse Topshelfafdeling. © ROLF HENSEL

Drie ingangen 

De ontwikkeling van Topshelf Arnhem staat volgens haar volledig los van de problemen waarmee het warenhuis sinds de opening in Nijmegen te kampen heeft. ,,Hierbij zullen de drie grote winkelingangen in Arnhem ten opzichte van Nijmegen zeker een rol spelen. Nijmegen heeft slechts één kleine ingang", aldus Van Kemenade.

Omzetten

Ook volgens woordvoerder Marjan Diepeveen draait Arnhem in tegenstelling Nijmegen wel goed. ,,Het gaat inderdaad steeds beter. Dat zie je aan de omzetten." Van Kemenade opende in korte tijd vier warenhuizen. Alle in voormalige panden van de keten V&D. De eerste eind april 2016 in Arnhem.  ,,Dat ging gepaard met vallen en opstaan. Natuurlijk was het een risico, maar Arnhem is een goede leerschool geweest", aldus Van Kemenade. Ruim een half jaar na de opening van Topshelf Arnhem volgden Nijmegen en Groningen. Daarna opende Alkmaar de deuren. De vestiging in Nijmegen loopt volgens Diepeveen het slechtst. 

Triest 

Ook al ziet Van Kemenade ook in Nijmegen lichte verbeteringen. ,,Het is zo triest dat wij de tijd niet hebben gehad om het warenhuis de kans te geven. Het had veel geholpen als restaurant La Place gewoon met ons open was gegaan. Ik weet dat er genoeg scepsis was over Nijmegen als koopstad voor een hoger segment maar ik blijf erbij dat met de komst van La Place, een goede marketingcampagne en wat meer tijd Nijmegen ook had kunnen slagen."

In samenwerking met indebuurt Arnhem

Arnhem e.o.