Japanners rennen door heilige tempel voor jaar lang geluk

videoDuizenden Japanners zijn vandaag naar de Shino-tempel in Nishinomiya gekomen voor de jaarlijkse 'Lucky Man Run'. Volgens de eeuwenoude traditie kan de man of vrouw die de hardloopwedstrijd wint rekenen op een jaar lang geluk.

De 230 meter lange race door de binnenplaats van het heiligdom werd uiteindelijk gewonnen door de 21-jarige student Takashi Suzuki. Hij is door een priester gezegend en kan volgens de traditie rekenen op een jaar lang geluk.

Volgens de organisatie deden zo'n vijfduizend mensen mee aan de jaarlijkse wedstrijd.

Volledig scherm
Duizenden Japanners deden mee aan de jaarlijkse 'Lucky Man Run'. © SankeiNews
  1. Harry Potter na 20 jaar realistischer dan ooit

    Harry Potter na 20 jaar realistischer dan ooit

    Het is alweer 20 jaar geleden dat het eerste boek verscheen over de toen nog kleine tovenaar. Twee decennia later leven de verhalen over Harry Potter en zijn vrienden Ron en Hermelien nog volop. Sammy van den Heuvel is Harry Potter-fan en een fervent zwerkbalspeler. Het spel waarbij twee teams een vliegende gouden balletje achtervolgen is inmiddels de Harry Potter-reeks ontstegen. Met name in de Verenigde Staten, maar ook in Nederland is zwerkbal populair. 
  2. Dubieuze bikiniwedstrijd voor stage in kernreactor

    Dubieuze bikiniwedstrijd voor stage in kernreactor

    In de Tsjechische stad Temelin was het bestuur van de plaatselijke kerncentrale op een wel heel bijzondere manier op zoek naar een stagiaire. Tien jonge dames moesten schaars gekleed op de foto in de centrale, waarna de foto's op Facebook werden geplaatst. Daar konden mensen stemmen op de mooiste vrouw, die uiteindelijk een tweeweekse stage mocht lopen. Op sociale media werd veel kritiek geuit. Zo vonden veel mensen het 'niet serieus' en 'walgelijk'. Het bestuur van de kerncentrale heeft inmiddels zijn excuses aangeboden en gezegd dat alle dames uiteindelijk stage mogen lopen bij het bedrijf. Naar hun zeggen was dit 'een manier om technische opleidingen meer onder de aandacht te brengen'.