Volledig scherm
© Ohra

Ohra verwijdert vliegensvlug seksistische reclame van Twitter

Zorgverzekeraar Ohra gaat door het stof nadat het vanavond fel bekrtiseerd werd op Twitter na het plaatsen van een reclame. In de advertentie wordt de verzekering met vrije zorgkeuze aangeprezen door verzekerden de optie te geven te kiezen voor een sexy arts.

Niet lang na de publicatie beklaagden velen zich over de seksistische advertentie. ,,Ben benieuwd of de zak van sinterklaas groot genoeg is voor een hele communicatieafdeling. #Ohra," schrijft een Twitteraar. Een ander reageert met: ,,De 1e keer dat ik deze afkorting op twitter gebruik: OMFG, dit kan echt niet!! @OHRA."

De geschrokken verzekeraar twijfelde geen moment en verwijderde hun tweet. De advertentie ging echter al viraal. 

De verzekeraar heeft intussen excuses gemaakt. ,,De post van de 2 artsen was ongelukkig gekozen. Domme onhandigheid van ons. Onze excuses als we iemand voor het hoofd hebben gestoten. Sorry!"