Artist impression van het World Food Center in Ede.
Volledig scherm
Artist impression van het World Food Center in Ede. © PR

Albert Heijn belangrijke partner in foodcenter Ede

EDE - Supermarktketen Albert Heijn wordt een belangrijke deelnemer in het World Food Center in Ede.

Samen met Albron, DSM en Scelta Mushrooms vormt Albert Heijn de kleine groep voorlopers die zich samen met experiencebedrijf BRC gaat buigen over de precieze invulling van de eerste fase van het World Food Center.

Kennis delen
Het belevingscentrum rond food in Ede moet begin 2018 de deuren openen. In het World Food Center willen kennisinstellingen en grote bedrijven uit de agrofoodsector kennis delen, nieuwe producten ontwikkelen, onderzoek uitvoeren. Er komen kookstudio's en een belevingsgedeelte evenals een laboratorium.

Onderzoeksprogramma's
Verschillende universiteiten, waaronder de Radboud Universiteit en de Wageningen Universiteit zijn inmiddels samen in gesprek om verschillende onderzoeksprogramma's te gaan uitvoeren in het WFC. Bezoekers van het World Food Center kunnen tijdens dat bezoek ook bijdragen aan die onderzoeken, zo is de bedoeling.

200.000 bezoekers
In 2020 moet ook de tweede fase van het WFC gereed zijn. Vanaf dat jaar moet het wfc samen jaarlijks 200.000 bezoekers gaan trekken.

Op de campus achter het World Food Center moeten tal van bedrijven in de agrofoodsector een plekje krijgen. Ook moet er een hotel komen en woningen voor expats of andere mensen die werken op de campus

De Vallei