Een brandweerman zaagt een gat in de deur om de rokende pan te kunnen blussen.
Volledig scherm
Een brandweerman zaagt een gat in de deur om de rokende pan te kunnen blussen. © Ted Walker

Gezin in Ede vergeet pan op vuur in schuurtje

EDE - De brandweer heeft vanavond ternauwernood kunnen voorkomen dat een schuurtje aan de Rozenlaan brand zou vliegen. Het gezin had vergeten dat er een pan op het vuur stond in de schuur.

Een buurtbewoner die rook zag, belde de brandweer. Omdat de familie niet thuis was, werd met een kettingzaag een gat in de deur gezaagd. Daarop hebben brandweerlieden de pan van het vuur gehaald en het gas dichtgedraaid.

Thuis
De hevig geschrokken vader van het gezin kwam tijdens de brandweeractie thuis. Op de vraag of hij wist wat er gekookt werd in het pannetje zei hij: „Nee, dat weet alleen mijn vrouw.”

De Vallei