article
1.6290192
EDE - Slechts negen van de twintig telefoontjes worden bij Huisartsenpost Gelderse Vallei in Ede binnen twee minuten beantwoord. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond dat op dinsdag 23 augustus werd gepubliceerd. In het onderzoek werd bij 40 huisartsenposten 20 keer naar de niet-spoedlijn gebeld. De Huisartsenpost in Ede scoort gemiddeld. Volgens de post zijn de wachttijden toegenomen omdat de laatste jaren steeds vaker wordt gebeld met complexe klachten. Begin dit jaar is de organisatie gestart met een project om het proces te versnellen. Uit eigen cijfers blijkt dat in de afgelopen twee weken 68 procent van de telefoontjes wél op tijd werd beantwoord. Het ging om 3172 telefoontjes. Momenteel worden vervanging van het telefoonsysteem en uitbreiding van de bezetting op de meldkamer onderzocht. Zo verwacht Huisartsenpost Gelderse Vallei op termijn de streefwaarde te halen van 75 procent en patiënten sneller te woord te kunnen staan.
Huisartsenpost Gelderse Vallei werkt aan kortere wachttijd telefoon
EDE - Slechts negen van de twintig telefoontjes worden bij Huisartsenpost Gelderse Vallei in Ede binnen twee minuten beantwoord. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond dat op dinsdag 23 augustus werd gepubliceerd. In het onderzoek werd bij 40 huisartsenposten 20 keer naar de niet-spoedlijn gebeld. De Huisartsenpost in Ede scoort gemiddeld. Volgens de post zijn de wachttijden toegenomen omdat de laatste jaren steeds vaker wordt gebeld met complexe klachten. Begin dit jaar is de organisatie gestart met een project om het proces te versnellen. Uit eigen cijfers blijkt dat in de afgelopen twee weken 68 procent van de telefoontjes wél op tijd werd beantwoord. Het ging om 3172 telefoontjes. Momenteel worden vervanging van het telefoonsysteem en uitbreiding van de bezetting op de meldkamer onderzocht. Zo verwacht Huisartsenpost Gelderse Vallei op termijn de streefwaarde te halen van 75 procent en patiënten sneller te woord te kunnen staan.
http://www.gelderlander.nl/gemeenten/huisartsenpost-gelderse-vallei-werkt-aan-kortere-wachttijd-telefoon-1.6290192
2016-08-24T11:48:00+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.504332.1434370685!image/image-504332.jpg
Ede,Wouter de Vries
Gemeenten
Home / Gemeenten / Huisartsenpost Gelderse Vallei werkt aan kortere wachttijd telefoon

Huisartsenpost Gelderse Vallei werkt aan kortere wachttijd telefoon

Foto's
1
    • Afbeelding
      Fotograaf

    EDE - Slechts negen van de twintig telefoontjes worden bij Huisartsenpost Gelderse Vallei in Ede binnen twee minuten beantwoord. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond dat op dinsdag 23 augustus werd gepubliceerd.

    In het onderzoek werd bij 40 huisartsenposten 20 keer naar de niet-spoedlijn gebeld. De Huisartsenpost in Ede scoort gemiddeld.

    Volgens de post zijn de wachttijden toegenomen omdat de laatste jaren steeds vaker wordt gebeld met complexe klachten. Begin dit jaar is de organisatie gestart met een project om het proces te versnellen. Uit eigen cijfers blijkt dat in de afgelopen twee weken 68 procent van de telefoontjes wél op tijd werd beantwoord. Het ging om 3172 telefoontjes.

    Momenteel worden vervanging van het telefoonsysteem en uitbreiding van de bezetting op de meldkamer onderzocht. Zo verwacht Huisartsenpost Gelderse Vallei op termijn de streefwaarde te halen van 75 procent en patiënten sneller te woord te kunnen staan.


    Overledenen in de regio

    Meer informatie overlijdensadvertenties

    Tip de redactie

    Heeft u een tip? Laat het ons weten!