article
1.6331943
DOETINCHEM - De extreem lange wachttijden op de afdeling spoedeisende hulp (SEH) van het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem zijn voorbij. Vooral 'kleine' klachten worden veel sneller behandeld. Maar het moet nog beter kunnen, vindt het ziekenhuis.
Spoedpost Slingeland wil nog sneller helpen
DOETINCHEM - De extreem lange wachttijden op de afdeling spoedeisende hulp (SEH) van het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem zijn voorbij. Vooral 'kleine' klachten worden veel sneller behandeld. Maar het moet nog beter kunnen, vindt het ziekenhuis.
http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/doetinchem/spoedpost-slingeland-wil-nog-sneller-helpen-1.6331943
2016-09-03T05:34:00+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.4916074.1472835427!image/image-4916074.jpg
Doetinchem,Ziekenhuis,Spoedeisende hulp,hermes
Doetinchem
Home / Regio / Achterhoek / Doetinchem / Spoedpost Slingeland wil nog sneller helpen

Spoedpost Slingeland wil nog sneller helpen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • stockwegener gewond eerste hulp hulpverlener gewonde
      Titel
      stockwegener gewond eerste hulp hulpverlener gewonde
      Fotograaf
    DOETINCHEM - De extreem lange wachttijden op de afdeling spoedeisende hulp (SEH) van het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem zijn voorbij. Vooral 'kleine' klachten worden veel sneller behandeld. Maar het moet nog beter kunnen, vindt het ziekenhuis.

    Het Slingeland Ziekenhuis heeft de SEH eerder dit jaar verbouwd. Sinds de heropening in april wordt er onderscheid gemaakt tussen patiënten met relatief eenvoudige acute klachten en patiënten die meer onderzoek nodig hebben of (met spoed) opgenomen moeten worden.

    Botbreuk
    Die eerste groep, die bijvoorbeeld vanwege een botbreuk gipsverband moet krijgen, wil het ziekenhuis binnen 70 minuten geholpen hebben. In de praktijk wordt die norm tegenwoordig vrijwel altijd gehaald, terwijl vroeger wachttijden van meerdere uren geen uitzondering waren.

    Grote piek
    De tweede groep moet binnen drie uur naar huis kunnen of weten dat die opgenomen wordt. Deze norm, die het ziekenhuis zichzelf ten doel heeft gesteld, wordt bij 70 procent van de patiënten gehaald. Maar als er onverwachts een grote piek is in het aantal patiënten dat de SEH bezoekt, lopen de wachttijden nog steeds op, al is dat minder extreem dan voorheen.

    Klachten
    Dagelijks kijkt het ziekenhuis hoe dat verbeterd kan worden. Bovendien krijgen patiënten veel meer uitleg over de reden van de vertraging, wat tot begrip leidt. Het aantal klachten over te lange wachttijden is tot nul gedaald.

    Lees meer over de spoedeisende hulp in de Gelderlander-editie Achterhoek van zaterdag 3 september 2016 of in de e-paper.



    Overledenen in de regio

    Meer informatie overlijdensadvertenties