article
1.6111538
VARSSEVELD - Natuurlijk kun je niet alle problemen in de maatschappelijke zorg online oplossen. Maar volgens Sensire is Hulponlineoost.nl wel een prima instrument. Bij Sensire hadden ze al enige hulp met hulpverlening via internet. Er bestonden al chatgroepen met mensen die op besloten Facebookpagina's met elkaar communiceerden.
Hulpverlener Sensire komt met hulplijn via internet
VARSSEVELD - Natuurlijk kun je niet alle problemen in de maatschappelijke zorg online oplossen. Maar volgens Sensire is Hulponlineoost.nl wel een prima instrument. Bij Sensire hadden ze al enige hulp met hulpverlening via internet. Er bestonden al chatgroepen met mensen die op besloten Facebookpagina's met elkaar communiceerden.
http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/oude-ijsselstreek/hulpverlener-sensire-komt-met-hulplijn-via-internet-1.6111538
2016-06-16T05:15:00+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.6111539.1466009683!image/image-6111539.JPG
Varsseveld,Hulporganisatie,maatschappelijk werk,Sensire,online,hermes
Oude IJsselstreek
Home / Regio / Achterhoek / Oude IJsselstreek / Hulpverlener Sensire komt met hulplijn via internet

Hulpverlener Sensire komt met hulplijn via internet

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Martijn Wesseling van Sensire: "Bij elke cliënt moet je je afvragen wat het meest effectief is." Foto DG
    VARSSEVELD - Natuurlijk kun je niet alle problemen in de maatschappelijke zorg online oplossen. Maar volgens Sensire is Hulponlineoost.nl wel een prima instrument. Bij Sensire hadden ze al enige hulp met hulpverlening via internet. Er bestonden al chatgroepen met mensen die op besloten Facebookpagina's met elkaar communiceerden.

    Vanuit privacyoogpunt was dat middel niet ideaal. 

    Effectief
    Bij het eigen platform is dat allemaal veel beter geregeld, zegt Martijn Wesseling van Sensire. „Bij elke cliënt moet je je afvragen wat het meest effectief is”, zegt hij. „Prima als iemand een face-to-face gesprek wil, maar Onlineoost biedt wel heel veel voordelen.” 

    Voordelen
    De hulpdienst is laagdrempelig en mensen kunnen anoniem melding maken van problemen. Veel mensen zien er nu eenmaal tegenop om de stap te zetten naar een maatschappelijk werker. Een ander voordeel: cliënten hebben veel meer inzicht in hun dossier en kunnen ook de regie voeren.



    Overledenen in de regio

    Meer informatie overlijdensadvertenties