article
1.6403682
ROZENDAAL - Het netwerk voor mobiele telefonie in Rozendaal is na jarenlang aandringen eindelijk verbeterd. De mast nabij de A12 is sinds afgelopen vrijdag aangesloten op het netwerk van telefoonprovider Vodafone.
Bellen in de hoek van de tuin is verleden tijd in Rozendaal
ROZENDAAL - Het netwerk voor mobiele telefonie in Rozendaal is na jarenlang aandringen eindelijk verbeterd. De mast nabij de A12 is sinds afgelopen vrijdag aangesloten op het netwerk van telefoonprovider Vodafone.
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem-e-o/rozendaal/bellen-in-de-hoek-van-de-tuin-is-verleden-tijd-in-rozendaal-1.6403682
2016-09-16T17:50:00+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.5141599.1439064575!image/image-5141599.jpg
Rozendaal,Smartphone,Communicatie,hermes
Rozendaal
Home / Regio / Arnhem e.o. / Rozendaal / Bellen in de hoek van de tuin is verleden tijd in Rozendaal

Bellen in de hoek van de tuin is verleden tijd in Rozendaal

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    ROZENDAAL - Het netwerk voor mobiele telefonie in Rozendaal is na jarenlang aandringen eindelijk verbeterd. De mast nabij de A12 is sinds afgelopen vrijdag aangesloten op het netwerk van telefoonprovider Vodafone.

    Hermen Fennema, bewoner van de Burnierlaan in Rozendaal, reageert uitgelaten zodra het woord 'telefoonmast' valt. „Toen ik vrijdag op het schermpje van mijn mobiel keek, kon ik mijn ogen niet geloven. Vier streepjes bereik.”

    Mobiel spitsuur
    Voorheen mochten Vodafone- en KPN-gebruikers in de wijk Kapellenberg al blij zijn als ze één mager streepje bereik hadden, vertelt Fennema. „En voor dat streepje stond ik in de hoek van mijn tuin. Om maar niet te spreken over internetbankieren. Voor een TAN-code moest ik van mijn computerscherm in huis weer naar buiten lopen."

    Spitsuur
    Even verder op in de straat is bewoner Frits van der Togt iets sceptischer. „Het wisselt al de hele dag tussen drie en vier streepjes. Ik ben benieuwd hoe het straks om 17.00 uur gaat. Dan is het mobiel spitsuur. Dat is meestal het slechtste moment van de dag.”

    Hoge mast
    Desondanks is Van der Togt blij dat Vodafone actie heeft ondernomen. "Ik werk wel eens vanuit huis. Tot nu toe moest ik elke klant opnieuw uitleggen over de mobiele problemen. Sms'jes kreeg ik soms uren later. Hopelijk is dit van nu af aan verleden tijd. "

    Kritiek
    Niet iedereen is even positief over het nieuwe stalen gevaarte. Een voorbijganger gebaart druk naar boven. „De gemeente zei dat de mast nauwelijks boven de boomkruinen uit zou komen, maar kijk zelf. Dat ding is een paar meter langer dan de hoogste boom. Geen gezicht.”