article
1.6423483
ROZENDAAL - Inwoners van Rozendaal hebben nu beter bereik met hun mobiele telefoon. De nieuwe zendmast in de gemeente, nabij de A12, is sinds afgelopen vrijdag aangesloten op het netwerk van Vodafone.
Nooit meer bellen in de hoek van de tuin in Rozendaal
ROZENDAAL - Inwoners van Rozendaal hebben nu beter bereik met hun mobiele telefoon. De nieuwe zendmast in de gemeente, nabij de A12, is sinds afgelopen vrijdag aangesloten op het netwerk van Vodafone.
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem-e-o/rozendaal/nooit-meer-bellen-in-de-hoek-van-de-tuin-in-rozendaal-1.6423483
2016-09-22T07:37:00+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.6426889.1474528897!image/image-6426889.JPG
Rozendaal
Home / Regio / Arnhem e.o. / Rozendaal / Nooit meer bellen in de hoek van de tuin in Rozendaal

Nooit meer bellen in de hoek van de tuin in Rozendaal

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De zendmast steekt een paar meter boven de wijk Kapellenberg uit.
      Fotograaf
    ROZENDAAL - Inwoners van Rozendaal hebben nu beter bereik met hun mobiele telefoon. De nieuwe zendmast in de gemeente, nabij de A12, is sinds afgelopen vrijdag aangesloten op het netwerk van Vodafone.

    Vier streepjes of toch drie? Hoe dan ook, inwoners van Rozendaal zijn blij. Na jarenlang aandringen bij telecomproviders hebben ze eindelijk goed mobiel bereik. Hermen Fennema, bewoner van de Burnierlaan, is dolbij. „Toen ik vrijdag op het schermpje van mijn mobiel keek, kon ik mijn ogen niet geloven. Vier streepjes bereik.”

    ​Spitsuur
    Voorheen mochten Vodafone-gebruikers in de wijk Kapellenberg al blij zijn als ze één mager streepje hadden, vertelt Fennema. „En voor dat streepje stond ik in de hoek van mijn tuin. Om maar niet te spreken over internetbankieren. Voor een TAN-code moest ik van mijn computerscherm in huis weer naar buiten lopen. Tjonge jonge jonge, niet te doen.”

    Even verder op in de straat is bewoner Frits van der Togt iets sceptischer. „Het wisselt al de hele dag tussen drie en vier streepjes. Ik ben benieuwd hoe het straks om 17.00 uur gaat. Dan is het mobiel spitsuur. Dat is meestal het slechtste moment van de dag.”

    'Geen gezicht'
    Desondanks is Van der Togt blij dat Vodafone actie heeft ondernomen. „Ik werk weleens vanuit huis. Tot nu toe moest ik elke relatie opnieuw uitleggen over de mobiele problemen. De verbinding viel tijdens sommige gesprekken zo vaak weg dat ik uitweek naar de vaste telefoonlijn. Sms’jes kreeg ik soms uren later. Hopelijk is dit verleden tijd.”

    Niet iedereen is even positief over het nieuwe stalen gevaarte. Een voorbijganger gebaart druk naar boven. „De gemeente zei dat de mast nauwelijks boven de boomkruinen uit zou komen, maar kijk zelf. Dat ding is een paar meter langer dan de hoogste boom. Geen gezicht zo.”