article
1.6547007
INDOORNIK- Het is nog niet zeker dat de T-splitsing van de provinciale route bij het Randwijkse buurtschap Indoornik wordt 'omgelegd'. De provincie gaat als wegbeheerder toch nog drie alternatieven met buurtbewoners bespreken.
Toch nog drie alternatieven T-splitsing Indoornik
INDOORNIK- Het is nog niet zeker dat de T-splitsing van de provinciale route bij het Randwijkse buurtschap Indoornik wordt 'omgelegd'. De provincie gaat als wegbeheerder toch nog drie alternatieven met buurtbewoners bespreken.
http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe/overbetuwe/toch-nog-drie-alternatieven-t-splitsing-indoornik-1.6547007
2016-10-19T09:06:47+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.4702049.1476867777!image/image-4702049.JPG
Heteren,Randwijk,Zetten,Wegwerkzaamheden,Wegenbouw,Black spot,Verkeer,Fiets,kruising,provinciale weg,N836 N837,herinrichting,hermes
Overbetuwe
Home / Regio / Betuwe / Overbetuwe / Toch nog drie alternatieven T-splitsing Indoornik

Toch nog drie alternatieven T-splitsing Indoornik

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De T-splitsing bij het Randwijkse buurtschap Indoornik dat op de schop gaat.
      Fotograaf
    INDOORNIK- Het is nog niet zeker dat de T-splitsing van de provinciale route bij het Randwijkse buurtschap Indoornik wordt 'omgelegd'. De provincie gaat als wegbeheerder toch nog drie alternatieven met buurtbewoners bespreken. 

    De kruising Knoppersweg-Nijburgsestraat is momenteel een doorgaande route tussen Zetten en het Lexkesveer richting Wageningen. Verkeer naar/vanuit Heteren moet afslaan. De provincie wil die voorrangssituatie omdraaien, omdat er veel meer verkeer tussen Zetten en Heteren dan tussen Zetten en het Lexkesveer rijdt.

    Rotonde
    De wens van de gemeente Overbetuwe om er een rotonde te maken was en blijft onhaalbaar: te duur en te veel grond die aangekocht moet worden. Maar omdat voor de voorgestelde omlegging ook grond moet worden aangekocht, wil de provincie alsnog alternatieven bekijken. Waarvoor die grondaankoop niet nodig is, want volgens de provincie is de katholieke kerk als grondeigenaar daar niet happig op.

    Compact
    In één van de alternatieven blijft de voorrangssituatie zoals die nu is. En bij de andere twee opties zal de kruising veel compacter worden gemaakt.

    Meer ruimte
    In alle gevallen zal de weginrichting flink veranderen, waarbij ook de bebouwde kom van Indoornik opschuift richting Zetten. „Op allerlei manieren zal de automobilist straks merken dat er veel minder hard gereden kan en mag worden”, aldus een provinciaal projectleider. „Fietsers krijgen meer ruimte en er komt een kruisingsplateau. Het gaat er heel anders uitzien.”



    Overledenen in de regio

    Meer informatie overlijdensadvertenties