article
1.6510081
VEENENDAAL - Het winkelcentrum van Veenendaal moet verschillende gezichten krijgen. Van een cultuurhoek tot een 'discountcorner' tot een modestraat en 'foodhoek'. Dat is een van de plannen die de kwakkelende binnenstad weer sterk moet maken.
Centrum Veenendaal moet verschillende gezichten krijgen
VEENENDAAL - Het winkelcentrum van Veenendaal moet verschillende gezichten krijgen. Van een cultuurhoek tot een 'discountcorner' tot een modestraat en 'foodhoek'. Dat is een van de plannen die de kwakkelende binnenstad weer sterk moet maken.
http://www.gelderlander.nl/regio/de-vallei/veenendaal/centrum-veenendaal-moet-verschillende-gezichten-krijgen-1.6510081
2016-10-10T05:10:00+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.5475811.1459931371!image/image-5475811.jpg
Veenendaal,B&W,Communicatie,Winkelen,Vrije tijd,food,Centrum,hermes
Veenendaal
Home / Regio / De Vallei / Veenendaal / Centrum Veenendaal moet verschillende gezichten krijgen

Centrum Veenendaal moet verschillende gezichten krijgen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Shoppen in de Veenendaalse Hoofdstraat.
      Fotograaf
    VEENENDAAL - Het winkelcentrum van Veenendaal moet verschillende gezichten krijgen. Van een cultuurhoek tot een 'discountcorner' tot een modestraat en 'foodhoek'. Dat is een van de plannen die de kwakkelende binnenstad weer sterk moet maken.

    In Veenendaal zijn politiek, winkeliers en pandeigenaren in het centrum al maanden bezig om de binnenstad weer vlot te trekken. Het centrum heeft slechte jaren achter de rug met een toenemende winkelleegstand.

    Nieuwe ideeën
    Onder de noemer 'pimp het centrum' sloegen gemeenteraadsleden en betrokken partijen dit voorjaar de handen ineen om nieuwe ideeën op te doen. Daar hangt een prijskaartje aan van 225.000 euro en in december moeten er knopen doorgehakt worden.

    Wensen
    Een van de nieuwe wensen is om het centrum compact te houden en te verdelen in compartimenten. „De grenzen van het kernwinkelgebied blijven overeind. Maar binnen die grenzen moeten er zogenaamde 'focusgebieden' komen", aldus projectmanager Aarnoud Aarnoudse.

    „Bij het Kees Stipplein is al een cultuurhoek met onder andere bibliotheek en museum. De Scheepjeshof ontwikkelt zich tot discounthoek.”

    Combinatie
    De Hoofdstraat moet de plek worden voor de modewinkels. Aan de oostkant van de Corridor waar de Albert Heijn zit, komt een Hoogvliet en waarschijnlijk nog een supermarkt. „Dat zou een mooie combinatie van 'food' zijn die elkaar versterkt."