article
1.6069752
WAGENINGEN - Het Rondje Campus is geen oplossing voor het verbeteren van de bereikbaarheid van Wageningen. Dat meent de coalitie Wageningen Goed op Weg. „Integendeel”, zegt woordvoerder Peter Spitteler. „Het Rondje Campus is een ramp voor Wageningen.”
'Rondje Campus is ramp voor Wageningen'
WAGENINGEN - Het Rondje Campus is geen oplossing voor het verbeteren van de bereikbaarheid van Wageningen. Dat meent de coalitie Wageningen Goed op Weg. „Integendeel”, zegt woordvoerder Peter Spitteler. „Het Rondje Campus is een ramp voor Wageningen.”
http://www.gelderlander.nl/regio/de-vallei/wageningen/rondje-campus-is-ramp-voor-wageningen-1.6069752
2016-06-01T17:50:00+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.6069788.1464791785!image/image-6069788.jpg
Wageningen,Auto,Rondje Campus,bereikbaarheid,hermes
Wageningen
Home / Regio / De Vallei / Wageningen / 'Rondje Campus is ramp voor Wageningen'

'Rondje Campus is ramp voor Wageningen'

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    WAGENINGEN - Het Rondje Campus is geen oplossing voor het verbeteren van de bereikbaarheid van Wageningen. Dat meent de coalitie Wageningen Goed op Weg. „Integendeel”, zegt woordvoerder Peter Spitteler. „Het Rondje Campus is een ramp voor Wageningen.”

    De roep om een alternatieve oplossing voor verbreding van de Nijenoord Allee en Mansholtlaan is toegenomen sinds het college van burgemeester en wethouders de kosten daarvan bekendmaakte: 27 miljoen euro, plus nog 6 miljoen extra voor een fietsoversteek bij Hoevestein. Het Rondje Campus wordt vaak genoemd.

    Duurder
    Ten onrechte, meent Spitteler. Volgens hem wordt het Rondje Campus ook veel duurder dan het lijkt. "Behalve de kosten van minstens 14 miljoen euro voor grondaankoop en asfalt, zou immers een deel van het Binnenveld worden opgeofferd dat heel belangrijk is voor de inwoners. Vele Wageningers gebruiken het om te recreëren en van natuur en landschap te genieten."

    Autovrij
    Spitteler wijst erop dat het Rondje Campus dwars door het minstens 200 jaar oude Dassenbos lopen komen te lopen. "Langs de populaire autovrije Dijkgraaf, en vlak langs het provinciale stiltegebied. En ook voor de leefbaarheid van Noordwest zou het rampzalig zijn. Het veranderen van een fietspad in een rondweg heeft grote gevolgen voor het woon- en leefgenot."