article
1.5433475
NIJMEGEN - Het Nijmeegse hardlooptalent Susan Kuijken zou dit jaar voor het eerst aan de start van de Zevenheuvelenloop verschijnen. Helaas moet ze dit debuut nog een jaartje uitstellen, hoe jammer ze dat ook vindt. Ze heeft wel een paar tips.
4 tips voor de Zevenheuvelenloop van Susan Kuijken
NIJMEGEN - Het Nijmeegse hardlooptalent Susan Kuijken zou dit jaar voor het eerst aan de start van de Zevenheuvelenloop verschijnen. Helaas moet ze dit debuut nog een jaartje uitstellen, hoe jammer ze dat ook vindt. Ze heeft wel een paar tips.
http://www.gelderlander.nl/regio/nijmegen-e-o/nijmegen/4-tips-voor-de-zevenheuvelenloop-van-susan-kuijken-1.5433475
2015-11-14T13:23:11+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.5433486.1447333288!image/image-5433486.jpg
Nijmegen,zevenheuvelenloop
Nijmegen
Home / Regio / Nijmegen e.o. / Nijmegen / 4 tips voor de Zevenheuvelenloop van Susan Kuijken

4 tips voor de Zevenheuvelenloop van Susan Kuijken

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Susan Kuijken.
    NIJMEGEN - Het Nijmeegse hardlooptalent Susan Kuijken zou dit jaar voor het eerst aan de start van de Zevenheuvelenloop verschijnen. Helaas moet ze dit debuut nog een jaartje uitstellen, hoe jammer ze dat ook vindt. Ze heeft wel een paar tips.
    Start niet te snel

    Officieel heeft ze nog nooit deelgenomen aan deze voor haar thuiswedstrijd, het parcours is Susan echter absoluut niet onbekend. “Ik loop daar regelmatig tijdens mijn trainingsrondjes.” Vandaar dat ze toch een aantal tips heeft voor diegenen die wel gaan lopen.

    1. Eet niet anders dan je normaal voor een training doet. Ineens je voedingspatroon veranderen omdat je aan een wedstrijd deelneemt is volgens Susan niet aan te raden.
    2. Start niet te snel, daarmee verspil je namelijk energie die je verderop tijdens de loop goed kunt gebruiken.
    3. Bepaal voor jezelf meerdere streeftijden: een snelle streeftijd en een net iets minder snelle streeftijd voor het geval je het eerste doel niet haalt. Daardoor kun je desondanks met een doel blijven lopen.
    4. Onderschat de afdaling aan het eind niet. Die is namelijk zwaarder dan je denkt.

    Overledenen in de regio

    Meer informatie overlijdensadvertenties