article
1.6585427
NIJMEGEN - Een taxichauffeur kan onmogelijk een klant voor 3,50 euro van de ene naar de andere kant van Nijmegen brengen. Busbedrijf Breng dat voor die prijs wél mogelijk maken. Toch maken taxichauffeurs op het station in Nijmegen zich geen zorgen om de plannen.
Geen zorgen bij taxichauffeurs over plannen Breng Flex
NIJMEGEN - Een taxichauffeur kan onmogelijk een klant voor 3,50 euro van de ene naar de andere kant van Nijmegen brengen. Busbedrijf Breng dat voor die prijs wél mogelijk maken. Toch maken taxichauffeurs op het station in Nijmegen zich geen zorgen om de plannen.
http://www.gelderlander.nl/regio/nijmegen-e-o/nijmegen/geen-zorgen-bij-taxichauffeurs-over-plannen-breng-flex-1.6585427
2016-10-29T08:00:00+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.3480346.1464463772!image/image-3480346.JPG
Arnhem,Nijmegen,Taxi,Openbaar vervoer,Breng Flex,Jill Reinders,hermes
Nijmegen
Home / Regio / Nijmegen e.o. / Nijmegen / Geen zorgen bij taxichauffeurs over plannen Breng Flex

Geen zorgen bij taxichauffeurs over plannen Breng Flex

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Een bus van Breng.
      Fotograaf
    NIJMEGEN - Een taxichauffeur kan onmogelijk een klant voor 3,50 euro van de ene naar de andere kant van Nijmegen brengen. Busbedrijf Breng dat voor die prijs wél mogelijk maken. Toch maken taxichauffeurs op het station in Nijmegen zich geen zorgen om de plannen. 

    Het idee is dat mensen die binnen Arnhem, Rozendaal en Velp of Nijmegen en Wijchen van de ene naar de andere halte gebracht willen worden, via een app een busje van Breng Flex bestellen. 

    Regiotaxi
    Het busje rijdt, met meer reizigers, rechtstreeks van halte naar halte. Voor 3,50 euro. „Dat gaat natuurlijk niet werken", zegt Jill Reinders van Taxi Sanders. „Eigenlijk neemt Breng nu een beetje het werk over van de regiotaxi en daar loopt de planning al niet goed. Hoe moet een busbedrijf dat wel lukken?”

    Lees een uitgebreid verhaal over de plannen van Breng in de Gelderlander van zaterdag 29 oktober 2016, of bekijk de e-paper.