article
1.6513443
TIEL - Tielse schuldhulp duurde te lang, er werd slecht gecommuniceerd en inhoudelijk deugde de handelswijze ook niet. Dat concludeert de Nationale Ombudsman naar aanleiding van de klacht van een Tielse vrouw. De vrouw en haar partner deden eind 2013 een aanvraag voor schuldhulpverlening.
Ombudsman: Schuldhulp Tiel deugde niet
TIEL - Tielse schuldhulp duurde te lang, er werd slecht gecommuniceerd en inhoudelijk deugde de handelswijze ook niet. Dat concludeert de Nationale Ombudsman naar aanleiding van de klacht van een Tielse vrouw. De vrouw en haar partner deden eind 2013 een aanvraag voor schuldhulpverlening.
http://www.gelderlander.nl/regio/rivierenland/tiel/ombudsman-schuldhulp-tiel-deugde-niet-1.6513443
2016-10-11T04:59:00+0000
http://www.gelderlander.nl/polopoly_fs/1.4294646.1396336306!image/image-4294646.jpg
Tiel,Gemeente Diensten,schulden,schuldhulpverlening,ombudsman,hermes
Tiel
Home / Regio / Rivierenland / Tiel / Ombudsman: Schuldhulp Tiel deugde niet

Ombudsman: Schuldhulp Tiel deugde niet

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    TIEL - Tielse schuldhulp duurde te lang, er werd slecht gecommuniceerd en inhoudelijk deugde de handelswijze ook niet. Dat concludeert de Nationale Ombudsman naar aanleiding van de klacht van een Tielse vrouw. De vrouw en haar partner deden eind 2013 een aanvraag voor schuldhulpverlening.

    Dit verliep niet goed, waarop de vrouw in 2014 een klacht indiende bij de interne klachtencommissie van Tiel. Zij kreeg deels gelijk. Aanbevelingen van die commissie om de wettelijke termijnen beter in acht te nemen en de communicatie te verbeteren zijn overgenomen.

    Niet gegrond
    De klacht over onvoldoende deskundige afhandeling werd toen niet gegrond verklaard. Die klacht draait met name om het standpunt van de gemeente dat 'eigen verantwoordelijkheid' centraal staat. Het stel had volgens Tiel zelf moeten zorgen dat een beslag van de belastingdienst op het inkomen opgeheven werd, voor zij geholpen konden worden.

    Dit lukte niet, en is volgens de ombudsman ook niet realistisch. De schuldhulpverlener had dit wel kunnen doen. Bovendien was het opheffen van het beslag niet nodig om met de hulp te beginnen, stelt de ombudsman.



    Overledenen in de regio

    Meer informatie overlijdensadvertenties