Volledig scherm
© Gert Budding

Onkruid wegbranden leidt bijna tot brandend huis

WAGENINGEN - Het was vast niet de bedoeling van de bewoner aan de Veerstraat in Wageningen. Bij het wegbranden van onkruid stak hij vanmiddag rond 14:00 uur per ongeluk een conifeer in brand die enkele centimeters van de gevel stond. Dit leidde bijna tot een grotere brand.

De man dacht even met een brander het onkruid te kunnen bestrijden. Pech was het dat een conifeer, pal naast de voordeur, vlam vatte.

De brandweer was met spoed ter plaatse gekomen, omdat de straat in een drukke wijk ligt, maar toen die arriveerde was de brandende fakkel al met water geblust. „De as lag in de gang van de woning", aldus een ooggetuige. Volgens hem had de brand gemakkelijk naar binnen kunnen slaan, omdat de brandende boom vlak naast de woning en de voordeur staat.

De Vallei