Jan Ruland van den Brink
Volledig scherm
PREMIUM
© Jan Ruland van den Brink

‘De Noordtak zorgt voor onherstelbare en niet compenseerbare schade aan het landschap’

‘Los de problemen met het bestaande goederenvervoer per spoor op zonder nieuwe te creëren.’ Met die boodschap zijn verschillende natuurorganisaties uit Oost-Nederland dinsdag naar staatssecretaris Vivian Heijnen gestapt.

11 reacties

  • Marijke Wissink

    1 maand geleden
    Marijke Wissink Nieuw-Wehl Ten eerste is het absoluut onnodig om hier de economie nog te laten groeien. We worden elke dag om de oren geslagen met vervuiling op vervuiling. Koop lokaal, adviezen om meer zelfvoorziend te worden. Werken aan een circulaire economie. Hergebruik heeft én is de toekomst. Meer met minder, enz. enz. Houd dan op met domme ideeën lanceren, laat staan die havenbaronnen tegemoet te komen. Zij hebben maar een interesse, dat is geld, ten koste van alles. Gewoon schofterig.
  • Johann Janssen

    1 maand geleden
    @Kenneth Tharmaratnam laten ze eerst maar eens gaan bestuderen of ze reeds bestaande afspraken en verdragen kunnen gaan aanpassen. daarbij zou het goed passen, dat de verantwoordelijken met de duitsers in conclaaf gaan over het goederenvervoer. In Duitsland valt nog veel te halen wat dat betreft.
  • Mattie Veld

    1 maand geleden
    Die Noordtak is een gepasseerd station, kappen ermee dus. Maar ja, er blijven altijd een paar eigenwijze bestuurders die menen dat ze de inwoners moeten blijven opnaaien.
  • Kenneth Tharmaratnam

    1 maand geleden
    @Paul Lamote:Travemünde? Er is een verdrag van Warnemünde uit 1992 waarin is vastgelegd dat Nederlandse goederentreinen en goederentreinen naar Nederland gebruik zullen moeten maken van de grensovergangen bij Oldenzaal, Zevenaar en Venlo. Dit verdrag zegt niets over goederentreinen tussen België en Duitsland over NL spoor. Hiervoor zou de IJzeren Rijn gereactiveerd (moeten) worden. Verder zou het verdrag, afgesloten door Hanja Mai Weggen, niet bindend zijn en wellicht aangepast kunnen worden.
  • Kees Jansen

    1 maand geleden
    Er wordt vergeten dat er al een Betuwelijn ligt, maar dat Duitsland flink achter loopt met de aansluiting op hun spoorwegenet. In de tekst wordt dit wel kort aangehaald. Laat eerst Duitsland eens opschieten voordat er in NL een extra tracé komt te liggen. En dan nog is hier in NL er geen ruimte voor. De Duitsers lachen vermoedelijk stilletjes in hun handen dat mogelijk in NL een spoorlijn komt te liggen en niet bij hun.

In samenwerking met indebuurt Doetinchem

Achterhoek