Parkeren op de Sonsbeeksingel langs het spoor in Arnhem: elke plek is bezet, soms wijken automobilisten uit naar plaatsen waar parkeren niet is toegestaan. Op de achtergrond rechts horecagelegenheid CASPAR.
Volledig scherm
PREMIUM
Parkeren op de Sonsbeeksingel langs het spoor in Arnhem: elke plek is bezet, soms wijken automobilisten uit naar plaatsen waar parkeren niet is toegestaan. Op de achtergrond rechts horecagelegenheid CASPAR. © Gerard Burgers

Klarendal zucht onder parkeeroverlast: Roep om strakker handhaven in Modekwartier

ARNHEM Ondernemers rondom het Modekwartier in het zuidelijk deel van de Arnhemse wijk Klarendal luiden de noodklok over groeiende parkeeroverlast. Iedereen stelt vast dat het erger is geworden na invoering van parkeervergunningen in het aangrenzende Spijkerkwartier. Ook de gemeente erkent dat er sprake is van een ‘waterbedeffect'.

7 reacties

  • Jan den Tien

    2 maanden geleden
    Tja dit is het gevolg als verkeersdeskundige een oplossing gaan bedenken. Totaal gebrek aan realiteitszin
  • Ewoud van de Wetering

    2 maanden geleden
    Dit waterbedeffect is kwade opzet van de gemeente. Gewoon weigeren ondergrondse parkeergarages langs de ring te bouwen, zoals zoveel steden, en omringende wijken met de overlast opzadelen. Dankzij het waterbedeffect straks parkeervergunningen in heel Arnhem. Kassa!
  • Jan

    2 maanden geleden
    Voer hetzelfde parkeerbeleid in als in het Burgemeesterskwartier. Dan ben je van een boel ellende af. Jan..
  • John Fender

    2 maanden geleden
    De gehele binnenstad autovrij maken. Parkeergarages bij het Gelredome en extra shuttle busjes.
  • pietje bell

    2 maanden geleden
    Iedereen die belasting betaald mag parkeren waar die wilt. Of ze moeten er maar meters neerzetten.
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    4

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Arnhem

Arnhem e.o.