Trajectcontrole op de Pleijroute is 'onzin' en 'een melkkoetje'
VideoARNHEM - Flitspalen moeten de N325 of Pleijroute veiliger maken, meent het Openbaar Ministerie. 'Onzin, je kunt er bijna niet snel rijden', aldus menig weggebruiker.
Eric van der VegtLaatste update:22-12-17, 10:10Bron:de Gelderlander
,,Hier op de Pleijroute heb je last van drukte, van files, niet van racende auto's. Ik rijd al negen jaar over deze weg en heb nog nooit een ongeluk gezien’’, zegt vrachtwagenchauffeur Bennie Jansen uit Apeldoorn.
De trucker laat zich de bamischijf in de snackhoek bij het Texaco-tankstation goed smaken. ,,Ik kom hier acht of negen keer per week, maar na half vier moet je hier niet meer komen. Dan is er geen doorkomen meer aan, dus waarom ze nu flitspalen willen neerzetten is me een raadsel.’’
Het is hier altijd druk. Wat heeft het dan voor zin?
Fabiënne Lentjes
Tip
Bij de gaspomp staat Johan Kaper uit Velp met zijn taxi. Als taxichauffeur en Velpenaar kent Kaper de Pleijroute op zijn duimpje. Hij noemt de plaatsing van flitspalen flauwekul, 'een melkkoetje'. ,,Je kunt hier alleen maar 's avonds en 's nachts snel hard rijden. De snelheid maakt niet zoveel uit. Bij 90 of 100 kilometer per uur gebeuren echt niet meer ongelukken dan bij 80 kilometer per uur. En overdag is het gewoon te druk’’, weet Kaper.
Hij heeft nog wel een tip voor het Openbaar Ministerie. ,,Als ze dan toch zo graag flitspalen willen plaatsen, laat ze dat dan binnen de bebouwde kom doen. Daar vind ik het wel belangrijk dat de snelheid gecontroleerd wordt. Vooral op woonerven waar je niet harder dan 30 kilometer per uur gereden mag worden, rijden de meeste auto's te snel.’’
In razende vaart komt kraamverzorgster Fabiënne Lentjes uit het Achterhoekse Hengelo het tankstation binnen gereden. Op weg naar en bevalling? Lentjes moet lachen: ,,Nee hoor. Ik ben nu eenmaal een pittige rijder. Ik krijg ook regelmatig boetes. Flitspalen op de Pleijroute vind ik onzin. Het is hier altijd druk. Wat heeft het dan voor zin.’’
Uitnodiging
De rijbaan met dubbele rijstroken nodigt buiten de spits uit om hard te rijden, vindt Arnhemmer Surafel Adagnabasha. ,,De weg nodigt uit om hard te rijden. Ik rijd altijd 80 kilometer per uur, maar toch word ik vaak gepasseerd. Vooral bij de afrit naar de A12 geven ze extra gas om nog net voor je langs te schieten. Ik vind het goed dat er meer gecontroleerd gaat worden’’, zegt Adagnabasha, die regelmatig van Arnhem naar Doetinchem rijdt.
Voor een buitenstaander is er geen touw meer aan vast te knopen.
Aard Brouwer
Onduidelijk
Daar is Duivenaar Aard Brouwer het dan weer niet mee eens. Hij gooit zijn tank vol bij Total, vlak voor de afslag naar Arnhem. ,,Zonde van het geld. Je kunt hier toch nooit doorrijden? Ze kunnen het geld beter steken in duidelijke verkeersregels. Als ik naar Nijmegen moet dan mag ik eerst 80 kilometer, bij Gelredome ineens maar 70 en dan weer 100. Daar is voor een buitenstaander geen touw meer aan vast te knopen.’’
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.
Een traject controle over een afstand van 1300 meter. Zouter heb ik het niet gegeten.Â
Ben
3 jaar geleden
Het zou is tijd worden dat er een inhaal verbod voor vrachtwagens ingesteld wordt, want die komen je met 80 a 90 km gewoon voorbij knallen want geregeld tot gevaarlijke situaties leid
Bas
3 jaar geleden
Mensen die voorop staan bij de stoplichten kan je laten betalen, dat lukt nog wel.Onze overheid doet altijd hun best om de belastingen te verlagen, en de burgers minder te laten lijden, dus snap niet waar mensen vandaan halen dat de overheid geld verdient. Ze geven vooral geld uit, daar is nog niemand slechter van geworden hoor
Tom Hond
3 jaar geleden
Hahahaha dat lijkt maar zodra je met de motorkap onder de verkeerslicht komt springt ie op groen dus je rijd niet door rood.Beter op letten hoe verkeerslichten werken.
20 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerjudy
Ben
Bas
Tom Hond
Alert