Weer een crash in de Willemstunnel in Arnhem. Een vrouw belandt met haar auto op de kop. Ze raakte niet gewond.
Volledig scherm
PREMIUM
Weer een crash in de Willemstunnel in Arnhem. Een vrouw belandt met haar auto op de kop. Ze raakte niet gewond. © Persbureau Heitink

Geen flitspaal in ‘brokkentunnel’ Willemstunnel; technisch niet mogelijk

ARNHEM - De snelheidscamera die de gemeente Arnhem graag wilde in de Willemstunnel in de binnenstad komt er niet. Het blijkt technisch niet mogelijk een flitspaal neer te zetten in de tunnel waar de afgelopen jaren zoveel automobilisten over de kop sloegen dat die ook wel bekendstaat als ‘brokkentunnel’.

19 reacties

  • JH Berkel

    2 maanden geleden
    Verkeersdrempels!
  • Bertus Tuenter

    2 maanden geleden
    Ik rijdt al sinds jaar en dag door die tunnel,met verschillende soorten auto's,als er geen verkeer was probeerde ik weleens hoe het nou kon dat er zoveel auto's uit de bocht vlogen,mijn oordeel is te hard gereden/geen feeling met het voertuig/niet goed opletten (vroeger zelf autocross en speedway gereden) Maar wat ik eigenlijk al vaak heb gedacht ,waarom plaatsen ze niet van die "schrik pijlen" Pas op scherpe bocht! op de tunnelwand net na de ingang van de parkeergarage.
  • Anoniem

    2 maanden geleden
    Snelheid verlagen is de meest zinloze actie die je kunt doen. Al maak jehet 5km/u als ze nu met 80 door de bocht gaan doen ze dat straks ook.
  • Els Weber-van Dreuten

    2 maanden geleden
    Lianne, misschien de lampen van je auto aanzetten? Of laat je ogen nakijken bij een dokter, ik heb nergens last van in die tunnel en je ziet het einde van tunnel al in de bocht dus zo donker is het daar niet.
  • JWM Gardeniers

    2 maanden geleden
    Het is altijd de chauffeur en niet de weg of de auto! Anticiperen is een belangrijk onderdeel van autorijden en Max rijdt toch echt op een circuit! Op de autoweg links en rechts met 150 km/u worden ingehaald door opgefokte UP-jes of Golfjes is geen uitzondering meer.

In samenwerking met indebuurt Arnhem

Arnhem e.o.