Volledig scherm
© Marina Popova

Klachten over ramenwas-service van thuiszorg

ARNHEM - Klanten van thuiszorginstanties STMG en Groot Gelre klagen over de nieuwe ramenwas-service, Thuisservice Arnhem. De organisaties ontvingen verscheidene telefoontjes van ontevreden ouderen.

Een woordvoerder van STMG meldt dat de klachten vooral gaan over het geleverde werk. De medewerkers van de Thuisservice mogen niet op een krukje staan of traplopen, tot ergernis van de ouderen. Vooral de bovenkant van de ramen en kozijnen zou zo niet goed schoon worden, ook al hebben de glazenwassers wel een lange stok tot hun beschikking.

Kostenbesparing

Sinds midden april worden de ramen van Arnhemmers die thuiszorg ontvangen niet meer gezeemd door de vaste hulp, maar door een groep mensen met een bijstandsuitkering. Het is een proef die loopt tot het eind van het jaar en een kostenbesparing zou moeten opleveren doordat de vaste hulp bij elke klant 5 minuten minder per week aanwezig is.

Klachten

Om hoeveel klachten het precies gaat, is niet duidelijk. STMG laat weten contact op te nemen met Presikhaaf Bedrijven, die het team van Thuisservice Arnhem begeleidt.

In samenwerking met indebuurt Arnhem

Arnhem e.o.