Duizenden wandelaars deden afgelopen weeekend mee aan de Airborne-herdenkingswandeltocht in Oosterbeek.
Volledig scherm
PREMIUM
Duizenden wandelaars deden afgelopen weeekend mee aan de Airborne-herdenkingswandeltocht in Oosterbeek. © Gerard Burgers

Marketing Garden: wanneer gaat herdenken over in puur commercieel gewin?

ARNHEM/OOSTERBEEK - Het Arnhemse modemerk Okimono verkoopt speciale Airborne-shirts, in de schappen bij de slijterij ligt Airborne-bier en in Oosterbeek stond afgelopen weekend een heuse Airborne-party op het programma. Het is weliswaar 78 jaar na dato, maar er lijkt meer aandacht dan ooit tevoren voor de Slag om Arnhem. Maar wanneer gaat herdenken over in plat vermaak of commercieel gewin?

11 reacties

  • Eelco de Boer

    3 maanden geleden
    @Maarten, een leuk commercieel sfeertje. Ja, er worden een paar veteranen uitgenodigd die gratis naar binnen mogen, maar in een stadion dat anders toch niet vol komt is dat gemakkelijk weggeven. En omdat deze naam erop wordt geplakt, krijgen ze meer toeschouwers en meer verkoop van bier. Bij de spelers leeft het in ieder geval totaal niet, anders win je wel van Volendam….
  • Janus Lange

    3 maanden geleden
    Geniet gewoon van het leven en de leuke dingen Bedenk wel dat de hele wereld draait om het geld
  • John Bluhmen

    3 maanden geleden
    Een begrafenis is ook een commerciele aangelegenheid. Laat mensen toch genieten zeg!
  • Pat Kiezen

    3 maanden geleden
    laat het thema ons verbinden. zonder commercie en nieuwerwetse initiatieven rondom de Airborne herdenkingen zouden deze herdenkingen een stille dood sterven.
  • Maarten Liesker

    3 maanden geleden
    @Eelco Boer. Wat een onzin. De Airborne wedstrijd is één van de mooiste wedstrijden van het seizoen. Dat heeft niets met ordinair meeliften te maken. Kennelijk nog nooit de Airborne wedstrijd bezocht anders schrijf je niet zo’n ongenuanceerde reactie.

In samenwerking met indebuurt Arnhem