Foto ter illustratie.
Volledig scherm
PREMIUM
Foto ter illustratie. © ANP

Monsterproces over miljoenenoplichting met nep-beleggingen; ‘Het zijn gladde praters’

ZUTPHEN - Vijf mannen staan voor de rechtbank Gelderland terecht voor een omvangrijke oplichtingszaak. Tientallen slachtoffers gingen voor ettelijke miljoenen het schip in. De verdachten runden sinds 2013 een zestal fictieve bedrijven. 

5 reacties

  • Peter Looyenga

    5 maanden geleden
    Ik ben het met eenieder eens dat de daders flink aangepakt mogen worden. Maar desondanks ben ik ook van mening dat je sommige mensen nooit tegen zichzelf kunt beschermen. Ik ben ook een (kleine) belegger en doe soms ook aan 'daytrading' middels CFDs via een website. Maar voordat ik ook maar een euro op mijn account had gezet ben ik eerst alles uit gaan zoeken. Gebeld worden door een advocaat om meer te gaan beleggen? Dan moeten toch de alarmbellen af gaan zou je zo zeggen?
  • petra damme

    5 maanden geleden
    de straffen zijn te laag ze moeten fraudes veel harder straffen je ziet wel met die griek in duiven wat voor geen meter klopt voor 20 miljoen wil ik ook wel 4 jaar zitten nou ja zitten ?? thuis met enkelband veel harder straffen
  • Ger Pett

    5 maanden geleden
    Deze man heeft geen vertrouwen in het vaccin ? alsof hij te vertrouwen is,dit is gewoon minachting van zijn slachtoffers rechter moet eens zwaarder straffen en uitkleden tot op het bot ,dat heeft hij ook gedaan.
  • richy vervuurt

    5 maanden geleden
    Wie gaat er nou geld geven aan vreemden die je opbellen je moet wel gek zijn dan ben zelf verkeerd bezig.
  • Pedro Kantor

    5 maanden geleden
    Oplichterij is naar mijn mening net zo'n zware misdaad als moord of mishandeling, iemands spaargeld is zijn of haar levenswerk. Levenslang vind ik dan ook niet meer dan billijk. Bovendien de relatief lichte straffen maken oplichterij tot een aantrekkelijke vorm van misdaad.
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    4

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Arnhem

Arnhem e.o.