Voorbeeld van trajectcontrole.
Volledig scherm
Voorbeeld van trajectcontrole. © Robin Utrecht

Nieuw systeem op Pleijroute: ‘Trajectcontrole eerlijker dan flitspaal’

ARNHEM - ,,Een trajectcontrole is een eerlijker systeem dan de welbekende flitspaal”, zegt Patrick Rugebregt van de SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) in een reactie op het plaatsen van een systeem op de Pleijroute (N325) in Arnhem dat over een langere afstand de maximumsnelheid controleert.

15 reacties

  • Harry

    2 jaar geleden
    Haha, inderdaad nog een voorbeeld van die 'betrouwbare ervaren Duitse bestuurders die weten wat achter hun gebeurd en spiegelen bij het van baan verwisselen'.
  • Kiekesan

    2 jaar geleden
    Linkerbaan? Tussen Arnhem en Ede rijden ze op de A12 continu op de middenbaan! Vrachtwagens rechts of middenbaan, Duitsers middenbaan en de rest in de file erachter.
  • jhu

    2 jaar geleden
    dat er in Duitsland verhoudingsgewijs net zo veel verkeersdoden te betreuren zijn is niet waar (ca. 30% hoger!!), bron o.a. te vinden via https://www.autobahn.eu/12920/hoera-weer-minder-verkeersdoden-in-europa. Daarnaast is het Duitse wegennet niet te vergelijken met het Nederlandse. In Nederland kennen we een veel meer vervlochten netwerk met kruisingen, fietspaden en veel dichtere bebouwing. Overigens is het voor mij ook een verademing als ik daar rij, iets dat ik gelukkig beroepsmatig veel mag doen.
  • Harry

    2 jaar geleden
    Komen hier zeker die duitsers die niet kunnen rijden? Bordje 100, zwaar remmen en stug door blijven rijden op de linkerbaan terwijl er rechts twee banen leeg zijn. Zie het dagelijks gebeuren bij Duiven en Arnhem-Noord.
  • Ik Ben het

    2 jaar geleden
    Nou denk dus niet dat dit gaat werken. Denk juist de snelheid eruit halen, dat er nu ongelukken in de hand gewerkt gaat worden

In samenwerking met indebuurt Arnhem

Arnhem e.o.