Een andere slogan van de Arnhemse Visbroertjes: ‘Hoe oester, hoe woester'.
Volledig scherm
Een andere slogan van de Arnhemse Visbroertjes: ‘Hoe oester, hoe woester'. © Erik van 't Hullenaar

Wordt ‘de tongzoen van een zeemeermin’ van Arnhemse Visbroertjes de Slechtste Slogan?

ARNHEM - De slogan ‘Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin’ van de Arnhemse Visbroertjes maakt kans op de titel Slechtste Slogan van 2019. Het publiek kan deze week stemmen op de tien slagzinnen die door een jury zijn geselecteerd. 

De broers Wiebe en Luuk de Haan zijn niet erg van slag van de nominatie. Sterker, ze roepen op hun eigen pagina op Facebook hun klanten op om te stemmen. 

,,We hopen dat we winnen’’, zegt Wiebe de Haan. ,,Het is hoe dan ook reclame.’’

De broers runnen sinds acht jaar een cateringbedrijf vanuit de Steenstraat in Arnhem. Daar koken ze op donderdag tot en met zaterdag hun voorraad op voor de gasten van hun visbar De Zilte Zeemeermin

‘Ze heeft even pauze’

De slogan is volgens De Haan ‘niet slecht als je ons kent’. ,,We hebben altijd een bord buiten staan met deze tekst erop. Het past bij ons om mensen te triggeren.’’

Dat lukt met deze slagzin maar al te goed, vertelt hij. ,,Veel klanten komen met bijdehante reacties. ‘Laat maar proeven die tongzoen’, zeggen ze dan. Ik reageer dan weer met bijvoorbeeld: ‘Ze heeft even pauze’. Zo ontstaat de sfeer die bij ons past.’’

Oud handelaartje
De Haan heeft de slagzin niet zelf bedacht, vertelt hij. ,,Als kind gingen we geregeld met mijn vader vissen in Friesland. Een klein visboertje dat daar zat, had deze slogan op de toonbank staan.’’

Het was ‘echt zo’n oud handelaartje, met twee makrelen en een stuk zalm’. De Haan: ,,Die zaak bestaat allang niet meer. Maar ik wilde die slogan graag een tweede leven geven.’’ 


Stemmen kan tot komende zondag 8 december, de winnaar wordt maandag 9 december bekendgemaakt. 

In samenwerking met indebuurt Arnhem

Arnhem e.o.