De Nederlander Pieter Nota is sinds 2018 lid van de raad van bestuur van BMW AG: ,,Bij BMW hoef je nooit op een houtje te bijten.‘’
Volledig scherm
De Nederlander Pieter Nota is sinds 2018 lid van de raad van bestuur van BMW AG: ,,Bij BMW hoef je nooit op een houtje te bijten.‘’ © BMW

‘Achter het stuur e-mails of een boek kunnen lezen, daar zijn we echt niet ver meer vandaan’

interviewHet gaat goed met BMW. In het eerste halfjaar versloeg het merk zijn aartsrivaal Mercedes-Benz in de wereldwijde markt voor premium auto’s. Onze autoredactie sprak met de Nederlander Pieter Nota, lid van de raad van bestuur van BMW AG, over zijn plannen voor de toekomst, zoals de zelfrijdende auto: ,,Achter het stuur e-mails of een boek kunnen lezen, daar zijn we echt niet ver meer vandaan.‘’

  1. ‘Waarom zijn de achterlichten van een auto rood in plaats van groen?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Waarom zijn de achterlich­ten van een auto rood in plaats van groen?’

    ‘Waarom is nooit besloten om achterlichten van een auto groen te maken?’, vraagt lezer John van Raaij in de wekelijkse vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Groen staat in de regel voor veiligheid en rood voor gevaar. Wanneer ik nu in het donker onderweg ben, zie ik maar één kleur: rood. Wanneer automobilisten op de rem trappen, wordt het rood weliswaar feller, maar bij sommige auto’s is er geen verschil meer te zien. Als ik achter allemaal groene achterlichten zou rijden, valt het gegarandeerd meer op wanneer iemand op de rem trapt en zijn achterverlichting rood zou kleuren.’