een laadpaal bij een tankstation, die is aangesloten op een 'superbatterij' van Shell. Met de batterij kunnen auto's sneller worden opgeladen.
Volledig scherm
PREMIUM
een laadpaal bij een tankstation, die is aangesloten op een 'superbatterij' van Shell. Met de batterij kunnen auto's sneller worden opgeladen. © Hollandse Hoogte / ANP

Betalen naar gebruik, maar ‘autorijden wordt niet voor de happy few’

We moeten linksom of rechtsom aan de elektrische auto om de klimaatdoelen te halen. Wie niet wil, ziet vanaf 2030 de autokosten oplopen omdat voor iedere gram uitgestoten CO2 moet worden betaald. Toch blijft de auto ‘voor grote groepen Nederlanders bereikbaar’, bezweert de brede autocoalitie die dit nieuwe belastingplan oppert.

1 reactie

  • janv meulen

    1 maand geleden
    Wat er ook komt , Het wordt altijd alleen maar duurder . ''ZE " hebben geld nodig, komen altijd te kort. Meer dan de helft van de brandstofprijs is al belasting. Rij je meer dan betaal je al meer , plus nog een groot bedrag aan Motorrijtuigenbelasting. Waarom betalen ze in bijna alle landen van de wereld veel minder voor autorijden dan in Nederland ?? En dan 6 miljard coronasteun niet eens opvragen in Brussel ???????? Begrijpt U het nog ??????