Ferrari crasht met 300 kilometer per uur op Duitse snelweg
Een 59-jarige bestuurder van een Ferrari die volledig tot schroot is herleid, heeft het er met lichte verwondingen afgebracht nadat hij met een snelheid van 300 kilometer per uur tegen de vangrail crashte op een Duitse snelweg.
De spectaculaire crash vond plaats op de A9 tussen München en Neurenberg. De bestuurder verloor tijdens een inhaalmanoeuvre door een onbekende reden de controle over het stuur en crashte tegen de vangrail. De wagen kwam pas honderden meters verderop tot stilstand.
450.000 euro schade
Als door een wonder raakte de 59-jarige bestuurder slechts lichtgewond. Zijn peperdure bolide is wel volledig vernield. De schade zou om en nabij de 450.000 euro bedragen. Duitse snelwegen staan erom bekend dat er op bepaalde plaatsen geen snelheidslimiet is, maar wanneer je een ongeluk veroorzaakt, moet je aantonen dat het ongeval niet werd veroorzaakt door de hoge snelheid.
‘Veel geluk gehad’
,,Maar je moet eerlijk zijn”, reageert verkeersagent Stefan Pfeiffer van de Duitse politie bij het Duitse opinieblad Focus. ,,Als het gaat om snelheden van bijna 300 km/uur, dan moet je als weggebruiker op een veelgebruikte snelweg met drie rijvakken toch afvragen of dat nog wel verantwoord is.” Volgens de woordvoerder hebben de bestuurder en omstanders veel geluk gehad.
Bekijk hieronder onze video’s op het gebied van auto’s en mobiliteit:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Tweedehands auto's nóg duurder, maar consument wil er juist minder voor betalen
Terwijl occasions nog steeds duurder worden, wil de consument er juist minder voor betalen. Dat concluderen Gaspedaal.nl en AutoTrack op basis van vraag en aanbod op hun occasionsites. Terwijl de gemiddelde vraagprijs in januari toenam, trokken consumenten juist minder budget uit voor een occasion. In juni vorig jaar bedroeg het verschil tussen die twee nog 12,9 procent. Vorige maand is de kloof fors verder gegroeid, naar 28,2 procent. -
Met video8
Dit is nu de meest verkochte autokleur ter wereld
Chemieconcern BASF heeft uitgezocht wat wereldwijd de populairste exterieurkleuren van nieuwe auto’s zijn. De verrassing is dat er steeds meer bijzondere kleuren bijkomen, zoals bijvoorbeeld ‘violet’. Bij de top 3 is het al jaren stuivertje wisselen tussen zwart, wit en grijs. -
Getest: Dit is de beste vrijstaande vaatwasser
Wat is de beste vrijstaande vaatwasser? En welke heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding? De Consumentenbond geeft antwoord. -
Reisverbod: betekent deze scheepsramp het einde van hybrides en elektrische auto’s op veerboten?
Na de ramp met de Felicity Ace, die zonk nadat vermoedelijk een elektrische auto vlamvatte, is er discussie ontstaan over de vraag of e-auto's wel veilig genoeg zijn om mee te nemen op veerboten. Uitgerekend een Noorse rederij heeft nu als eerste een verbod aangekondigd. -
Skivakantie: hier zijn winterbanden en sneeuwkettingen verplicht
Heel wat Nederlanders gaan binnenkort weer met de auto op skivakantie. Maar hoe zit het met de verplichting tot winterbanden? En hoe bevestig je sneeuwkettingen? Dit zijn de belangrijkste regels.
-
column
Om vijf uur ’s ochtends je bed uit, net als Obama: waarom we graag succesvolle mensen nadoen
Thijs Launspach is psycholoog en stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: routines van succesvolle mensen -
-
-
AUTOTEST
Test VW ID.Buzz: eindelijk is de beroemde Volkswagen-bus elektrisch
De ooit door de Nederlander Ben Pon bedachte en wereldberoemd geworden Volkswagen-bus heeft een tijdreis gemaakt naar de 21ste eeuw. De VW ID.Buzz zit vol karakter en heeft elektrische aandrijving. -
VRAAG & ANTWOORD3
Waarom zijn led-koplampen zo verblindend?
‘Het licht van led-koplampen is voor tegenliggers soms verblindend’, aldus lezer J. Verberk in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Enkele jaren geleden werd de eerste kerstboomverlichting met led-lampjes op de markt gebracht, die was helderwit. Niet iedereen kon dat waarderen, daarom kun je nu led-lampjes kopen met ‘warm’ licht. Dat is minder fel en aangenamer voor de ogen. Waarom brengt de auto-industrie niet dergelijk licht op de markt, zodat niemand zich meer aan het felle licht stoort of erdoor wordt verblind?’