Volledig scherm
McLaren GT © McLaren

McLaren maakt van zijn nieuwste supersportauto een comfortabel ruimtewonder

McLaren is erin geslaagd om nu eens geen brute sportauto met minimale ruimte en harde vering te maken, maar een auto die goed geschikt lijkt voor dagelijks gebruik. De nieuwe GT heeft een kofferbak met 420 liter inhoud. En voorin de auto is plek voor nog eens 150 liter aan bagage.

Die verrassende ruimte is onder meer gecreëerd door de motor (ten opzichte van een McLaren 720S)  twaalf centimeter lager in te bouwen. Verder heeft deze GT een nieuw Proactive Damping Control-systeem dat volgens de fabrikant voor ongekend veercomfort zorgt. Al even bijzonder: de sportauto is niet alleen met leer afgewerkt, zoals alle concurrenten in zijn klasse, maar een optie wordt een veel warmer aanvoelende bekleding waarin kasjmier-wol is verwerkt.

De 1.530 kilo wegende GT is niettemin bedoeld als krachtigste en meest uitdagende auto in zijn klasse.  Hij gaat de strijd aan met onder meer de niet misselijk Porsche 911 Turbo S en Aston Martin DB11. De 4,0 liter grote biturbo V8-motor levert 620 pk. De McLaren heeft daarmee slechts 3,2 seconden nodig om naar 100 km/u te sprinten. En pas bij een topsnelheid van 326 km/u is de koek op. De prijzen beginnen bij € 252.000.

Volledig scherm
McLaren GT © McLaren
Volledig scherm
McLaren GT © McLaren
Volledig scherm
McLaren GT © McLaren
Volledig scherm
McLaren GT © McLaren
Volledig scherm
McLaren GT © McLaren
Volledig scherm
McLaren GT © McLaren
Volledig scherm
McLaren GT © McLaren
  1. Mille Miglia: de finish komt in zicht, maar eerst nog langs Parma en Modena, de geboortestreek van Ferrari
    Video

    Mille Miglia: de finish komt in zicht, maar eerst nog langs Parma en Modena, de geboorte­streek van Ferrari

    De beroemde Italiaanse steden Parma en Modena, dwars door de geboortestreek van Ferrari: tijdens de vierde etappe van de Mille Miglia komt de finish in Brescia in zicht. Hoewel het er in deze klassieker-rit allang niet meer om gaat wie het hardste rijdt, moedigt nota bene de Italiaanse politie de deelnemers aan om het gas erop te houden. Het is tegenwoordig echter een 'regelmatigheidsrit’. Na bijna 1800 kilometer zijn de winnaars bekend: Giovanni Moceri en Daniele Bonetti met hun Alfa Romeo 6C 1500 SS uit 1928. Videoverslag van presentator Werner Budding en cameraman Patrick Johannes.