Onder de loep: de Mercedes EQC

VideoDe eerste volledig elektrische Mercedes in grootschalige serieproductie heet EQC. Hij is het antwoord op al die andere 'premium’ auto's die Jaguar, Audi en Tesla inmiddels op de weg hebben. Werner Budding van onze autoredactie neemt hem in deze video onder de loep.

Het verschil met die concurrenten is dat de EQC zijn techniek deelt met een bestaande SUV van Mercedes. Hij blijkt goed gebouwd, comfortabel en heeft fijne rijeigenschappen. Maar we concluderen ook dat zijn laadmogelijkheden verre van baanbrekend zijn. Hetzelfde geldt helaas voor de beperkte actieradius. Dat doet vermoeden dat de Mercedes EQC in zijn huidige vorm het echt niet de gangbare zeven tot acht jaar in productie vol zal houden. Zijn laadtechniek schreeuwt nu al om vernieuwing, om de concurrentie te kunnen bijbenen. Tegelijkertijd heeft hij met zijn geavanceerde infotainment weer wél een voorsprong op de concurrentie.

Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
Mercedes EQC 400
Volledig scherm
Mercedes EQC 400 © Bart Hoogveld
  1. Consumentenbond wil Volkswagen alsnog aanpakken voor sjoemelsoftware-schandaal

    Consumen­ten­bond wil Volkswagen alsnog aanpakken voor sjoemel­soft­wa­re-schan­daal

    In samenwerking met de Consumentenbond brengt de Volkswagen Group Diesel Efficiency Stichting (VGDES) volgende maand de eerste dagvaarding uit in een aantal individuele proefprocedures tegen Volkswagen vanwege de sjoemeldiesel-affaire. De organisaties zien zich daarbij gesteund door de recente uitspraak van de hoogste Duitse rechter, die oordeelde dat kopers van sjoemeldiesels recht hebben op teruggave van een deel van het aankoopbedrag.