Duitsers houden vol: spoorlijn Nijmegen-Kleef moet hersteld worden

VIDEOGROESBEEK/KLEEF - Komt er dertig jaar na dato dan toch een doorstart van de spoorlijn tussen Nijmegen en Kleef? Als het aan de Duitse bestuurders ligt wel. Hoe liggen de kaarten ervoor aan Nederlandse zijde van de grens? Een overzicht van alle betrokkenen.

33 reacties

  • Johann Janssen

    4 weken geleden
    @Karel van Klaveren dus een mooie gelegenheid om dat spoor om het dorp heen te leggen.
  • Karel van Klaveren

    4 weken geleden
    @Johann Janssen: Dat kan wel kloppen, maar er wordt elke keer weer beweerd dat het spoor er al ligt en dat is dus pertinent niet waar. Het oude spoor moet worden weggehaald, de ondergrond verstevigd, het nieuwe spoor aangelegd, de signalering in orde gemaakt, overwegn gefixed en zo verder. Dit gaat gewoonweg een enorme hoop geld kosten, waardoor het nooit meer rendabel kan worden.
  • Johann Janssen

    4 weken geleden
    @Karel van Klaveren ook al is het compleet vervallen en onbruikbaar is dat tegenwoordig geen probleem met de huidige technologien leggen ze zo een compleet bereidbare baan aan. hierbij komt geen mensenhand aan te pas.
  • M L-F

    1 maand geleden
    die illustratie mogen ze wel eens updaten, zo ziet her er al lang niet meer uit. en verder moet Maurice lekker op zn zolder met treintjes blijven spelen, dan mag ie alles doen wat ie maar wilt.
  • Karel van Klaveren

    1 maand geleden
    @Johan Janssen: Jij mag natuurlijk net zo tegen de aftakking van de Betuwe route zijn, als dat ik tegen de reactivering van de lijn door Groesbeek ben. Alleen wel een beetje jammer dat we weer gelijk voor stropers, smokkelaars en Groessenaren worden uitgemaakt. Voor iedereen die roep dat het spoor er al ligt: Maak een frisse boswandeling vanaf het zweefvliegveld in Malden naar het oude station in Kranenburg en let daarbij goed op de spoorlijn. Deze is compleet vervallen en onbruikbaar.

Nijmegen e.o.