Volledig scherm
Het pand raakte zwaar beschadigd door de explosie. © News United / 112 Achterhoek Nieuws

Explosie bij tankstation Neede na brand in gaskachel

NEEDE – In een woning naast tankstation Tango aan de Haaksbergseweg in Neede is woensdagochtend een gasfles ontploft. Daarbij raakte de bewoner van het huis licht gewond.

Er was brand ontstaan in een gaskachel en toen de bewoner de deur van het pand opendeed, vond er een explosie plaats. De man werd omver geblazen en moest later gecontroleerd door het ambulancepersoneel, maar ondanks enkele kleine verwondingen weigerde hij mee te gaan naar het ziekenhuis.

De brandweer kwam ter plaatse om de brand te blussen. Door de explosie heeft het pand veel schade opgelopen. De dieren die in de woning aanwezig waren, bleven ongedeerd.

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Achterhoek