"Vrachtwagens gaan niet harder dan 85 kilometer per uur. Soms zie je automobilisten daarachter van links naar rechts zwenken."
Volledig scherm
PREMIUM
"Vrachtwagens gaan niet harder dan 85 kilometer per uur. Soms zie je automobilisten daarachter van links naar rechts zwenken." © Carlo ter Ellen DTCT

Forens is sneller, maar de N18 ‘had beter de A18 kunnen zijn’

Sneller? Ja. Veiliger? Zeker. Maar perfect? Nee, dat is de nieuwe N18 allerminst. Iets meer dan een half jaar na de opening spreken we met gebruikers over de weg die de Achterhoek met Twente verbindt. ,,’s Ochtends is het gewoon optochtrijden.”

24 reacties

  • Joris

    3 jaar geleden
    Was natuurlijk gewoon te verwachten; Hollandse zuinigheid en eigengereidheid van RWS. Met een volwaardige A18 had je dubbel zoveel verkeer kunnen verwerken tegen minder dan 30% méérkosten... wat is wijsheid ? 
  • Sander

    3 jaar geleden
    De weg is eenvoudig te verbreden door het zand weg te halen dat tegen de betonelementen aan ligt. Je moet dan alleen wat keerwanden bijplaatsen om het zand tegen te houden aan de zijkanten. Volgens mij is daar rekening mee gehouden en hopen ze daar ook op.De N18 had niet de A18 moeten zijn maar de A15 zoals je nog kan vinden in het wegenplan 1968. Wel dom is de aansluiting A18/N18. Was eenvoudig op te lossen door de combinatie van afsnijden bocht, kruising laten vervallen en op/afritten toevoegen aan het viaduct Doetinchemseweg.
  • Margot

    3 jaar geleden
    Heeft u het artikel wel gelezen knaapje? Er word gezegd dat er geen pomp langs de vernieuwd n18 aanwezig is. Nou over 2 maanden wel. Afslag Laarberg. 
  • Johann utBroamt

    3 jaar geleden
    O nee denk het wel, want diegene die er nu verantwoordelijk voor zijn zijn compleet niet geschikt voor infrabeheer.
  • Snoetie

    3 jaar geleden
    Overbodige 5e baan Amsterdam-Utrecht !    N18  1 ophoudbaan zonder voorzieningen voor uitbreiding! Kanniewaarzijn  waardig!

Achterhoek