ANP
Volledig scherm
PREMIUM
© ANP

Energiebedrijven: Klanten steken kop in het zand en verlágen hun termijnbedrag

Energiebedrijven zijn bezorgd over het stijgende aantal klanten dat het maandelijkse voorschot aan gas en licht verlaagt. Ze schuiven zo de problemen voor zich uit, met alle gevolgen van dien.

15 reacties

  • Pim Willemsen

    2 maanden geleden
    Wij zaten bij Agem toen hun leverancier failliet ging, konden nog twee maandvoorschotten terugboeken, maar moeten nog bijna 100 euro terugkrijgen van curator. Reformatorische GezinsEnergie ‘hielp’ Agemklanten, door ons meteen een tarief te rekenen dat 5 x zo hoog lag als ons drie-jarig contract bij Agem 🤪. Van buiten een Christelijk imago, in de praktijk ordinaire graaiers!
  • Marijke Wissink

    2 maanden geleden
    Marijke Wissink Nieuw-Wehl Wij krijgen al een aantal jaren geld terug, vattenfall heeft zelf het maandbedrag aangepast,100.00 euro p.m. plus 25% korting als vaste klant. Wij zijn nooit veranderd van energiemaatschappij, verlengen elke drie jaar het contract. Mensen die elk jaar van leverancier veranderen,vooral in zee zijn gegaan met die nog kleine nieuwelingen op de markt, ondervinden nu problemen volgens een aantal onderzoeken. De consumentenbond adviseerde vaak het switchen.
  • Els Weber-van Dreuten

    2 maanden geleden
    Hey Marjolein, ik mocht van Vattenfall ook het maandbedrag verlagen van 110 naar 45 euro. Nu is de isolatie van mijn huis wel goed en heb ik zonnepanelen maar daar was mijn spaargeld aan uitgegeven en toen kreeg ik ontslag dus kan niet meer sparen. Ik houd mijn maandbedrag gewoon op 110 euro want niemand weet wat voor winter we krijgen en van Den Haag hoeven we niets te verwachten.
  • Bram van Enckevort

    2 maanden geleden
    Misschien dat ze in de spiegel moeten kijken en moeten nadenken over de tarieven die ze berekenen. De doorbetekende prijsstijgingen overtreffenruimschoots de werkelijke (net als bij de supers) en vreemd genoeg als de prijzen dalen hoor of zie je het niet
  • Sina Hogeboom

    2 maanden geleden
    Vreemd van Vattenfall ik hoor ze niet,en volgens de info gebruik ik ook per maand minder.Maar ik betaal maar 75 euri,per maand.
  1. Geen potje padel na 20.00 uur door geluidsoverlast: ‘Dit gaat ons leden kosten’
    PREMIUM
    8

    Geen potje padel na 20.00 uur door geluids­over­last: ‘Dit gaat ons leden kosten’

    Door het hele land lopen momenteel rechtszaken tegen geluidsoverlast van padelbanen, zo ook in Beverwijk. Daar wonen de bewoners van het woonwagenpark pal naast tennisvereniging LTC D.E.M. Hun nieuwe padelbanen werden afgelopen maart op feestelijke wijze geopend, maar voor de buren is het alles behalve feest. Zij zijn vanwege geluidsoverlast naar de rechter gestapt. Die geeft hen gelijk: de padelbanen moeten vanaf november elke avond om 20.00 uur sluiten.