Özcan Akyol
Volledig scherm
PREMIUM
Özcan Akyol © Joost Hoving

Leedvermaak over wat ooit de nationale trots was

ColumnÖzcan Akyol schrijft drie keer per week over wat hem bezighoudt.

5 reacties

  • Mattie Veld

    4 maanden geleden
    Ik had gehoopt dat het vliegen iets minder zou worden. Helaas is het de mens eigen dat men gauw slechte gewoonten weer als normaal beschouwt en dus doet of ze er niet zijn.
  • Bastiaan van Gils

    4 maanden geleden
    Jessica: dat wist ik dan weer niet. Al is het wel zo dat als niet naar de goedkopere partijen wordt geoutsourced en de ticketprijzen daardoor stijgen, dat dan de klacht wordt dat vliegen zo duur is en alleen voor de rijken...
  • Jessica Berends

    4 maanden geleden
    Bastiaan: een goede werkgever beschermt inderdaad zijn werknemers en dat betekent ook dat deze een marktconform salaris betaalt. Om met veel stress en onder hoge werkdruk je rug voor je 40e naar de gruzelementen te helpen voor 11 tot 14 euro per uur past daar niet bij. Daarom staakte men. Het probleem is dat Schiphol alles heeft geoutsourced naar derden, waarbij de goedkoopste het contract won. En dat geld moet toch ergens op bespaard worden, dus waarom niet op de lonen van het voetvolk?
  • Bastiaan van Gils

    4 maanden geleden
    Op het televisienieuws was dat er wél vooruit gedacht is. Ondanks dat kon men toch niet genoeg personeel vinden. Het lijkt erop dat we steeds vaker verwachten dat leiders of 'de overheid' een soort almachtige Goden zijn, die onafhankelijk van de werkelijkheid elk ongemak kunnen voorkomen. Zo niet: wegsturen en vragen om iemand die het wel kan. Waar blijft het realisme? Een werkgever die personeel in bescherming neemt tegen overbelasting: dat is toch goed en daadkrachtig werkgeverschap?
  • Hendrik Horden

    4 maanden geleden
    De burgemeester is slechts één van de velen die bij Schiphol Group betrokken zijn. Wat te denken van de aandeelhouders? Wat zullen zij hiervan vinden? Hopelijk wordt er snel en hard ingegrepen. De chaos lijkt op een complete aanfluiting, falend leiderschap en gebrek aan daadkracht.