Volledig scherm
Zusjes Margriet en Annabel en moeder Trees uit Emmeloord tijdens hun vakantie in Turkije. Inzetje links: de Volkswagen Golf van Trees zoals die er uitzag bij overdracht aan valetparkingbedrijf Topvalet Service, rechts zoals die eruitzag bij terugkomst. © Eigen foto's

Politie staakt onderzoek naar bedrijf dat auto van Trees gesloopt afleverde

Topvalet Service BV, het bedrijf waar Trees de Boer uit Emmeloord haar auto onderbracht tijdens haar vakantie, lijkt de dans te ontspringen. Het valetparkingbedrijf leverde haar Volkswagen Golf af met duizenden euro’s schade, 1.400 extra kilometers op de teller en (inmiddels drie) onbetaalde bekeuringen, maar wordt niet verder onderworpen aan een politieonderzoek.

De bizarre vakantiebelevenissen van Trees en haar dochter Margriet Vroomans kregen landelijke bekendheid na publicaties op Facebook en in de Stentor. De vrouwen uit Emmeloord werden slachtoffer van een zogenaamd valetparkingbedrijf.

Naast de schade en extra kilometers, staat de teller aan onbetaalde bekeuringen van die vakantieperiode op drie. Vroomans: ,,Twee snelheidsovertredingen waren bekend. Maandag kwam er een parkeerboete bij.’’

Tekst loopt door onder het Facebookbericht

Geen onderzoek

Margriet en Trees deden aangifte tegen het valetparkingbedrijf van joyriding en vernieling waarna Politie Noord-Holland meldde dat zij een onderzoek startten op 8 augustus. Nog geen week later is dat alweer stopgezet.

Op de vraag of er al meer bekend is en of er aanhoudingen zijn verricht, meldt een woordvoerster per mail: ‘Er is geen sprake geweest van joyriding. Er wordt nu verder geen onderzoek gedaan. De aangeefster heeft dit verder geregeld met haar verzekering’.

Die reactie bevreemdt Vroomans. ,,Misschien concludeert de politie dat de verzekering betaalt, omdat ik op Facebook een update plaatste?’’ Daarin schreef zij dat de verzekering bereidheid is om de schade te vergoeden. ,,Daarmee is echter nog niets definitief geregeld. Bovendien willen mijn moeder en ik niet dat ze hiermee wegkomen!’’

Stalken

Met ‘ze’ doelt zij op TopParking BV en Topvalet Service BV. Via een voucher van Social Deal kwamen moeder en dochter terecht bij het eerste bedrijf dat de voucher ‘doorschoof’ naar de tweede. Beide bedrijven zijn op papier overigens eigendom van Afzalkhan Dhonre.

Deze man was woensdag niet bereikbaar, maar gaf eerder aan dat hij Topvalet had overgedragen aan een zakenpartner die niet wilde tekenen voor de overdracht, maar zich wel al begon uit te geven als eigenaar en op die wijze allerlei schade veroorzaakte, ook voor TopParking. Dhonre gaf op verzoek een naam en telefoonnummer.

Een nummer dat woensdag werd beantwoord door iemand die geen naam noemde en na een aantal vragen begon te dreigen met aangifte wegens stalken. ,,U moet mij niet lastig vallen. Op papier staat precies wie eigenaar is van TopParking en Topvalet. Dat ben ik dus niet.’’

Social Deal beëindigt samenwerking met beide valetparkingbedrijven

Volledig scherm
Trees de Boer (57) bij haar Volkswagen Golf die ze zwaar beschadigd terugkreeg van valetparkingbedrijf Topvalet Service BV. © Foto Freddy Schinkel

De zaak rond de Golf van Trees is voor Social Deal uitgemond in een hoofdpijndossier. De online intermediair die de betreffende vouchers uitgaf, heeft naar eigen zeggen op 20 juli de samenwerking met TopParking en Topvalet Service beëindigd. ,,Beide staan op de zwarte lijst’’, zegt Rens van den Berg, mede-eigenaar van Social Deal.

Volgens hem wordt de goede naam van Social Deal aangetast door de affaire. ,,Toen wij voor het eerst zaken deden met TopParking was er nog niets aan de hand, we hebben zo’n vijfduizend vouchers weggezet en dat ging goed. TopParking krijgt ook goede reviews.’’

Het ging mis tijdens de tweede samenwerking, waarbij de naam Topvalet Service opdook. ,,TopParking heeft boekingen overgedragen aan Topvalet Service, dat tevens personenauto’s verhuurt. Wellicht is daar ergens de verleiding te groot geworden om te sjoemelen. Nadat er meldingen binnenkwamen van auto’s die te laat werden afgeleverd met extra kilometers en zelfs schade, hebben wij de samenwerking direct stopgezet.’’

Daarnaast heeft Social Deal volgens Van den Berg reserveringen ingetrokken en alternatieven geboden aan gedupeerden, met eventuele terugbetaling van de meerprijs. Ook zegt Van den Berg dat Social Deal probeert tegemoet te komen in bepaalde kosten en zal bemiddelen tussen klanten en verzekeringsmaatschappijen over schadedekkingen. 

,,Gedupeerden van TopParking en Topvalet Service kunnen zich daarvoor melden bij de klantenservice van Social Deal.’’

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.