Staatssecretaris Vivianne Heijnen.
Volledig scherm
PREMIUM
Staatssecretaris Vivianne Heijnen. © ANP

Razendsnel treinen van het noorden naar de Randstad: de ambitie is er, nu het geld nog

Komt ie er of komt ie er niet? Dat is nog altijd de vraag bij de Lelylijn, de trein waarmee mensen uit het noorden sneller in de Randstad zijn. Maar de ambitie is er, en om die kracht bij te zetten werd maandag vast een officieus inspraaktraject gestart. ‘Of ie er over tien of twintig jaar ligt, is niet het belangrijkste.’

4 reacties

  • Els Weber-van Dreuten

    1 maand geleden
    Kenneth, Duitsland loopt zelf al achter met spoorverbindingen. Hoelang ligt de Betuwelijn er al niet en volgens mij is de grens het einde.
  • Henk Houwers

    1 maand geleden
    Ook die kloof tussen de Randstad en het noorden van het land is lang in stand gehouden en nog steeds trouwens. De verbinding is er nog niet volgens mij.
  • Japie Lamers

    1 maand geleden
    Het plan voor dit treintraject heb ik al vaker gehoord. In elke verkiezingstijd komt het weer naar voren.
  • Kenneth Tharmaratnam

    1 maand geleden
    Als Duitsland mee moet betalen vrees ik, en terecht, dat Duitsland eerst wil dat Nederland een aantal andere spoor investeringen doet en daarmee spoor problemen oplost zoals bijv. de aanleg van de IJzeren Rijn, spooraanpassingen tgv. de verbinding Amsterdam-Berlijn, aanschaf meer ook voor Nederland toegelaten ICE's en daarnaast dat die dan deels nieuwe en deels opgewaardeerde geëlektrificeerde verbinding ook deels (de grens over) door goederentreinen gebruikt zal worden.