Volledig scherm
PREMIUM
De Achterhoekse vlag in Hengelo. © Theo Kock

Achterhoekse vlag amper aan te slepen

HENGELO/ WINTERSWIJK - De Achterhoekse vlag is amper aan te slepen na de recente landelijke aandacht voor het groen-witte dundoek. De verkoop is gestegen naar rond de 150 vlaggen per dag, na het item in het NOS-journaal begin deze maand.

Daarvoor werden er 200 per week verkocht. Ondanks dit verkoopsucces klinkt ook kritiek.

Sinds de presentatie van de door Winterswijker Paul Heutinck ontworpen vlag, in juli op de Zwarte Cross, zijn er al ruim 5.000 verkocht. ,,Daar zijn we heel blij mee, we hadden geen verkoopdoelstelling’’, zegt Stefan Groothuis, bij Zwarte Cross-organisator De Feestfabriek in Hengelo verantwoordelijk voor alles dat met de vlag te maken heeft. ,,Maar na een half jaar blijkt dat-ie mensen verbindt. Dat is gewoon heel cool.’’

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Achterhoek