Mart de Kruif.
Volledig scherm
PREMIUM
Mart de Kruif. © Jan van den Brink

BN’er Mart de Kruif is de kop van Jut in kwestie over afsluiten Dorpsstraat: ‘Laten we kijken naar de cijfers’

De voorgenomen afsluiting van de Dorpsstraat in Laag-Keppel stuit op veel weerstand. Mart de Kruif, bewoner van die straat, krijgt daarbij een hoop over zich heen. ,,Mensen denken: die man hoeft maar met zijn vingers te knippen en het gebeurt”, zegt hij.

11 reacties

  • Pim Willemsen

    6 dagen geleden
    Parkeerverbod instellen aan deze weg, het is niet anders. Deze doorgaande weg moet stromen, geen obstakels en versmallingen. Wèl maximaal 30 km per uur.
  • Egbert Lagemaat

    1 week geleden
    En wat zal het huis van deze mijnheer in waarde stijgen aan zo'n rustige weg. O nee, dat zal er wel niets mee te maken hebben. Ga er niet wonen terwijl je weet dat het een normale doorgaande weg is die 2 dorpen verbind en waar de autogebruikers niets illegaals doen. Belachelijk dat dit gebeurt!
  • Leo Lans

    1 week geleden
    Ik weet niet of er Natura 2000 in de buurt is, maar dan kun en mag je helemaal geen weg afsluiten, ondat elke omrijdende auto meer stikstof doet neerslaan (Wet Natuurbescherming)
  • G. Peters

    1 week geleden
    Moet u hier rijden? Ja meneer, ik rij hier niet voor de gezelligheid maar om dagelijks op mijn werk te komen. Wij civilisten moeten werken tot ons 67 en hebben de tijd niet om iemand die normaal zijn wegenbelasting betaald te vragen waarom we hier rijden. En wanneer je zo graag in de publiciteit komt en in de krant laat zetten dat je voorop in de strijd gaat om de Dorpstraat autovrij te maken moet je niet vreemd opkijken dat je daar niet alleen vrienden mee maakt.
  • J.M. Horst

    2 weken geleden
    Al in 2018 was er een weg en verkeer toen hij er zijn huis kocht. Het geklaag raakt danook kant noch wal, waarbij opgeteld dat het verkeer dat er straks niet meer doorheen kan andere wegen moet gaan zoeken. Gaan deze mensen dan ook klagen en worden deze wegen dan ook maar afgesloten?. Tel daarbij op dat Nederland steeds voller en drukker wordt, dan is de vraag volgens welke (achterhaalde?) normen beoordeeld wordt dat een weg te druk is.