Volledig scherm
Het distributiecentrum van Bol.com tijdens de drukke dagen voor Sinterklaas. © ANP

Bol.com schrijft een gedicht voor ieder bedrijf, ze gaan elkaar nog net niet te lijf

Vijfentwintig medewerkers van Bol.com hebben het er deze dagen maar druk mee: Sinterklaasgedichten bedenken, gericht aan andere bedrijven. Ze schreven 381 venijnige gedichten op Twitter aan onder meer Nuon, Hema en de NS. Zij dienden Bol.com op hun beurt met een gevat rijmpje van repliek. 

Erg subtiel kun je de gedichtjes van Bol.com niet noemen. Om een idee te geven, dit is die aan Nuon:

De electriciteitsleverancier was niet te beroerd om terug te rijmen:

Op de vraag waarom ze in deze mate aan het rijmen waren geslagen, reageerde Bol.com - uiteraard - aan deze site in dichtvorm:

Voor een webshop die de wensen van klanten graag doorgrondt,
Is het geen wonder dat het lumineuze idee van #DeRijmstaf ontstond.

Gisteren zorgden wij rijmend voor een goed gevulde schoen,
Al rijst wellicht de vraag: waarom gingen wij dit doen?

Strooigoed en cadeaus waren al in onze winkel te vinden,
Maar wij wilden onze klanten nog meer aan ons binden.

Wij weten namelijk dat pakjesavond niet alleen plezier zal geven
De paniek breekt al gauw los: “Het gedicht is nog niet geschreven!”

Dichtstress is voor velen een bekend fenomeen,
Is de rijm te zoetsappig of misschien juist te gemeen.

Zodoende is dan ook het snode plan ontstaan,
Om tijdelijk als #DeRijmstaf door ‘t leven te gaan.

Die Rijmstaf gaf ook de NS er van langs:

Waarna een heuse rap battle ontstond:

Niet iedereen kon de rijmkunsten van bol.com even goed waarderen:

Bol.com eindigt het gedicht aan deze site met de woorden:

Dit genereerde veel leuke reacties,
Tot groot genoegen van vele redacties.

Het ging over nieuwe sprinters en vertragingen te veel,
Op de voet gevolgd door mic drops en een #fail.

Vele bedrijven gingen ons te lijf,
Het was een mooie dag voor ons bedrijf.

Lees de beste artikelen op het gebied van werk en carrière via onze wekelijkse nieuwsbrief