Volledig scherm
PREMIUM
Juliette (16), Marnix (16), Maryse (15) en Ties (17) kregen als opdracht: ‘Kijk naar een probleem en zoek daar een oplossing voor’. © Anke Derkse

Piepjonge directeur Juliette (16) sluit deal met Tony’s Chocolonely

In april werd het bedrijf The B-bar uitgeroepen tot ‘Beste Junior Company van Nederland’ en won het de ‘Disney Creativity Award’ voor het meest creatieve en innovatieve productidee. Het idee? Een biologische sesamreep, verpakt in een milieuvriendelijke wikkel die bestaat uit bloemenzaadjes. Je hoeft het papiertje alleen in de aarde te leggen en nat te maken. Uit de wikkel groeien bloemen die bijen aantrekken en in de repen zit honing die ervan afkomstig is.

We hebben het hier over een bedrijfje dat is opgezet door vier havo-scholieren van het Onze Lieve Vrouwelyceum uit Breda, schrijft De Ondernemer. De vier havisten volgen een speciaal traject waarbij voor 80 procent het normale havo-curriculum wordt gevolgd en de leerlingen voor 20 procent van hun (school)tijd bezig zijn met het ontwikkelen van competenties zoals ondernemerschap.