Chirurg en oncoloog Koen Reijnders van het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem.
Volledig scherm
PREMIUM
Chirurg en oncoloog Koen Reijnders van het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem. © DG

Koen is oncoloog in coronatijd: ‘Moment komt dat mensen het niet meer accepteren’

We staan bij de ingang van de spoedeisende hulp naast een partytent. Het is een triage-tent geworden waar de covid-verdachten zich melden. Een bewaker houdt een oogje in het zeil, verpleegkundigen in beschermende kleding lopen af en aan. 

4 reacties

  • de heer J. Zomers (67)

    1 jaar geleden
    Je kunt het ook vanuit de toekomst bekijken.Zodra Corona minder wordt, krijg je een tijd dat mensen de 1,5 meter maatschappij niet meer accepteren. Je kunt niet blijven eisen dat je maar met 2 personen bij elkaar op straat mag zijn of in het bos of in een park.Zodra de ons omringende landen het beleid versoepelen - dan kunnen Rutte en de gemeenten dit niet volhouden, er komt een tijd dat mensen het niet meer accepteren. 
  • Louis Jansen

    1 jaar geleden
    Een duidelijk en rationeel artikel. Je zult ermee moeten dealen. Het is niet anders.
  • KermitArnhem

    1 jaar geleden
    Een eerlijk verhaal. Lijkt mij een hele goede arts.
  • Francis Vries

    1 jaar geleden
    Meneer Reijnders De Beste
  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    4

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Doetinchem

Achterhoek