Volledig scherm
© Ed van Alem

Klant minst tevreden over Maaslijn

MOOK - De Maaslijn tussen Nijmegen en Roermond is landelijk de hekkensluiter bij een onderzoek naar klanttevredenheid. De treinverbinding, die ook station Mook-Molenhoek aandoet, prijkt op de 63e en laatste plek van de lijst. De Maaslijn wordt geëxploiteerd door vervoersmaatschappij Arriva.

Het gaat om de jaarlijkse Klantenbarometer van kennisinstituut CROW. Hoewel de plek op het lijstje anders doet vermoeden, geven klanten de Arriva-lijn toch een ruime voldoende. De Maaslijn krijgt, ondanks een stroom aan klachten over vertragingen en treinenuitval, een 7,2. 

Positief

Arriva noemt de uitkomst van de Klantenbarometer positief, omdat de scores voor het bedrijf gemiddeld genomen - zelfs voor de Maaslijn - zijn gestegen. Onlangs werd bekend dat het rijk en de provincies Limburg, Brabant en Gelderland samen bijna 60 miljoen euro extra betalen voor de elektrificatie van de lijn. De treinen rijden er nu nog op diesel. De aanpak van de lijn moet uiterlijk december 2024 zijn afgerond. 

Limburg moet het diepst in de buidel tasten voor het project dat de afgelopen jaren veel duurder bleek te zijn dan de 154,6 miljoen euro die de provincie oorspronkelijk had berekend. Limburg zou al 65 miljoen betalen, maar verhoogde die bijdrage tot bijna 100 miljoen.

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Nijmegen e.o.