Volledig scherm
PREMIUM
Arriva heeft problemen op de Maaslijn. Het treinverkeer heeft op dit traject regelmatig last van storing. Vooral in de spits. © Ed van Alem

Maaslijn blijft probleem: reiziger moet maar wennen aan storingen

CUIJK / NIJMEGEN De Maaslijn is een problematische spoorverbinding. En dat blijft voorlopig ook zo. De reiziger kijkt niet meer op van storingen, vertragingen en uitvallende treinen. En vervoerder Arriva raadt klanten aan vooral op de ov-app te kijken om zeker te weten of een trein wel rijdt. 

Volledig scherm
Aankomst van een trein in Cuijk. © Ed van Alem

De klant moet er maar aan wennen dat het geregeld mis gaat. Arriva, spoorbeheerder ProRail en provincie Limburg leggen zich niet helemaal neer bij de huidige problemen. Maar een structurele oplossing ligt niet in de nabije toekomst.

In 2018 zijn de problemen van Arriva op de Maaslijn flink toegenomen. Het aantal storingen in de maand oktober was met 85 storingen meer dan twee keer zo groot als in dezelfde periode vorig jaar. In de maand november staat de teller zelfs op 120 verstoringen. Dat blijkt uit een analyse van deze krant. 

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.
  1. Een gek gezicht: zes tankstations op paar kilometer van elkaar in een klein dorp
    PREMIUM

    Een gek gezicht: zes tankstati­ons op paar kilometer van elkaar in een klein dorp

    HAPS - Het is een gek gezicht in Haps. Op het bedrijventerrein Laarakker is kortgeleden het Greenpoint tankstation geopend en pal er naast wordt al driftig gebouwd aan een gloednieuwe Tango. Terwijl aan de overkant van de weg een BP zit en op een steenworp afstand aan de A73 twee grote tankstations zitten, een Total en een Shell. En of het niet genoeg is, is aan de Kalkhofseweg ook nog een pompstation gevestigd. Zes pompstations op een paar kilometer van elkaar.

Maasland