De oude dieseltreinen blijven langer rondrijden op de Maaslijn en de elektrische treinstellen staan stil.
Volledig scherm
De oude dieseltreinen blijven langer rondrijden op de Maaslijn en de elektrische treinstellen staan stil. © Ed van Alem

Reiziger op Maaslijn moet wachten op hopeloos verdeelde provincies

NIJMEGEN/ ROERMOND - De provincies Limburg en Gelderland zijn in conflict over een nieuw miljoenentekort voor de Maaslijn. Gelderland weigert mee te betalen aan extra kosten voor de elektrificatie van de spoorverbinding tussen Roermond en Nijmegen. Limburg wordt hierdoor mogelijk met een nog grotere overschrijding geconfronteerd.

38 reacties

  • Jules Vismale

    2 jaar geleden
    Niet alleen de Maaslijn zelf levert nog steeds een hoop ellende op maar zelfs talloze stations zoals Nijmegen en Venlo die alle drukte gewoon niet meer aankunnen omdat ze veel te klein zijn geworden of niet eens een voetgangerstunnel bezitten naar de overkant van het centrum!
  • Frits

    2 jaar geleden
    Het beleid is om de spoorlijn uit te bouwen en ook electrificatie. De minister opportunistisch om niet de meerkosten te willen dragen, terwijl er wel 100 miljoen extra bij de Uithoflijn bij moet in Utrecht. Limburg heeft al bezuinigd door weglating van station Grubbenvorst, maar  nu gaan ze kibbelen over de laatste paar miljoen, terwijl de reizigers hier in de kou blijven staan. De minister lacht want dan kan er meer geld naar andere projecten
  • Frits

    2 jaar geleden
    De minister is de regie kwijt, want de premier heeft het dossier van mobiliteit in de Randstad naar zich toegetrokken. Ze heeft geen visie, maar beperkt zich tot belangen verdedigen, soliciteren naar een volgende job en lintjes doorknippen, heel VVD: mini-ster
  • Frits

    2 jaar geleden
    Net als met de Brexit zijn sommige provinciebestuurders hier volledig opportunistisch bezig: alle voordelen binnenhalen en de nadelen bij anderen leggen. Dit terwijl volgens het beleid de spoorlijn gewoon uitgebouwd moet worden
  • Rob

    2 jaar geleden
    Al meer dan 50 jaar zijn er meerdere plannen geweest om de Maaslijn te elektrificeren. Allemaal afgeketst op financiering. Dus het is langzamerhand als geloven in sprookjes dat het nu wel zou lukken. Een Brexit is nog makkelijk, vergeleken met 3 Nederlandse provinciebestuurders met de neus dezelfde kant op te krijgen.
  1. Ondernemers timmeren zaak dicht vanwege oproep tot rellen
    Play

    Onderne­mers timmeren zaak dicht vanwege oproep tot rellen

  2. Bruls: 'Dit zijn geen demonstranten, maar coronahooligans'
    Play

    Bruls: 'Dit zijn geen demonstran­ten, maar coronahoo­li­gans'

Maasland