Volledig scherm
PREMIUM
Maarten Driessen (l) en Floyd Schoenaker in hun nieuwe horecazaak: eetbar MikMak. © Bert Beelen

Speciaalbier, cappuccino, olijven en een krantje erbij: MikMak serveert (jawel) de hele mikmak

mijn tent is topNIJMEGEN - De helft van alle nieuwe horecagelegenheden stopt binnen vijf jaar. Waarom gaat dat ene nieuwe zaakje het wel redden? In deze aflevering: eetbar MikMak aan het Kelfkensbos 45 in Nijmegen.

Say hi, staat er op de muurtekening met koeien en avocado’s. En verderop Will we meat again. Streetart in een eetbar die streetfood serveert - dat is de gedachte van Floyd Schoenaker (27) en Maarten Driessen (33), de twee ondernemers achter MikMak.

In het pand zat tot een paar maanden geleden het populaire Qke-leQ. Maar de uitbater stopte er na jaren mee. Een kans voor Floyd Schoenaker. Die was na het snelle succes van Pelgrim Foodbar - dat hij een jaar geleden begon in voorheen restaurant Plaats1, naast De Hemel - op zoek naar nóg een zaak erbij. En ja, dan het liefst op Kelfkenbos, de culinaire hoek van Nijmegen.

In Maarten Driessen, met een horecaverleden in het Bottendaalse café Maxim en tot voor kort bedrijfsleider bij De Hemel - vond hij een compagnon met dezelfde visie. Voor Maarten - ‘ik droom al mijn halve leven van een eigen zaak’ - een unieke kans.

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.