De Austria Express, de nachttrein vanuit Oostenrijk, rijdt in april 1987 station Nijmegen Heyendaal binnen. De nachttrein werd een maand later geschrapt, de verbinding naar Kleef volgde in 1991.
Volledig scherm
PREMIUM
De Austria Express, de nachttrein vanuit Oostenrijk, rijdt in april 1987 station Nijmegen Heyendaal binnen. De nachttrein werd een maand later geschrapt, de verbinding naar Kleef volgde in 1991. © Roelof Hamoen

De nachttrein gaat ons leven veranderen

Column Marcel RözerNIJMEGEN - We kunnen binnenkort met de nachttrein Europa in. Opstappen in Nijmegen en uitstappen in Praag of Milaan. De Nacht-Trein, alleen de combinatie van deze woorden al. Miss Marple, een restauratiewagen met schemerlampjes op de tafels... Ik voel hoe alles trager zal gaan.

4 reacties

  • Johann Janssen

    2 weken geleden
    @Paul Jacobs dan leggen ze de spoorbaan maar om dat dorpje heen. of anders heffen ze de sta in de weg maar op of beter, ze voegen het bij een andere gemeente, die wel het nut van deze spoorbaan inziet.
  • Paul Jacobs

    2 weken geleden
    @Johan Jansen en Deniz Kumak: Niet zolang Groesbeek bestaat. Die willen niet. Die willen een eiland blijven.
  • Deniz Kumak

    2 weken geleden
    Kom die lijn tussen Nijmegen en Kleve weer terug? hoe eerder hoe beter!!
  • Johann Janssen

    2 weken geleden
    prachtig kan men ook weer via Kleve? wordt de oude spoorbaan in ere hersteld?

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.