De winstmarge van Ahold Delhaize is volgens directievoorzitter Frans Muller afgelopen jaar gezakt naar 3,4 procent en daarmee uitgekomen onder de grens van 4 procent die het bedrijf als veilig aanhoudt.
Volledig scherm
PREMIUM
De winstmarge van Ahold Delhaize is volgens directievoorzitter Frans Muller afgelopen jaar gezakt naar 3,4 procent en daarmee uitgekomen onder de grens van 4 procent die het bedrijf als veilig aanhoudt. © Wim hollemans/ANP

Aholdtopman: ‘Dat wij boodschappen duurder maken uit winstbejag is je reinste onzin’

Supermarkten en voedingsbedrijven slaan volgens vakbond FNV een slaatje uit de torenhoge inflatie door de prijzen extra te verhogen. Reden voor overheidsingrijpen? Zeker niet, zegt Frans Muller, topman van Ahold Delhaize. ‘Er is geen enkele reden om te verdienen aan inflatie.’

22 reacties

  • harrie horck

    1 maand geleden
    inderdaad ik koop altijd een zak diepvries rood zomerfruit. Plotseling was het niet meer verkrijgbaar en volgens de medewerker uit het assortiment. Een paar weken later was de zak er weer echter nu met een andere opdruk op de zak en een prijs die van 3.99 euro naar 4.65 euro was gegaan. Het was een forse verhoging echter inmiddels weer verhoogd. Zo gaat het met veel producten om de consument om de tuin te leiden en langzaam de winst over de ruggen van de klant te verhogen. Dus winstbejag.
  • petra damme

    2 maanden geleden
    2 weken naar spanje geweest. De supermarkt prijzen liggen daar echt wel lager. De benzine ,energie 1 europa , laat mij niet lachen. D66 is maar aan het uitdelen . miljard hier miljard daar
  • Henry Ebbers

    2 maanden geleden
    Duitsland is veel goedkoper. Ik kom nooit bij AH, die zijn extreem duur. Ok bespaar veel geld foor regelmatig in Duitsland boodschappen te doen. Scheelt op een liter Coca Cola soms wel 1 euro! Dan nog even goedkoop tanken en uit eten en dan is er zo 50 euro of meer bespaard.
  • petra damme

    2 maanden geleden
    tuurlijk doen ze dat niet. Laat mij niet lachen. Waarom zijn de boodschappen in Duitsland goedkoper? zelfde merk zelfde verpakking. Nee de managers en aandeelhouders willen met nog meer geld naar huis. ik wil de kwartaalcijfers wel eens zien maakt ze maar openbaar
  • Ton van Braak

    2 maanden geleden
    Kolderpraat groot inkopen om een zo hoog mogelijke prijs te berekenen aan de klant om een miljarden winst te kunnen opbouwen dat is AH. geef mij maar de ALDI die kun je die kun je tenminste vertrouwen.